Avatar billede ole-printz Nybegynder
21. december 2006 - 10:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis log.

Er der en der vil gå denne igennem, og se om der skulle være noget der ikke erLogfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:14:36, on 21-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\oracle\ora92\bin\omtsreco.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe
C:\WINDOWS\system32\CCM\CLICOMP\RemCtrl\Wuser32.exe
C:\WINDOWS\system32\CCM\CcmExec.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCST.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\TEMP\sophos_autoupdate1.dir\alupdate.exe
C:\Documents and Settings\mom\Skrivebord\Ole´s\hijackthis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://www.google.dk/ie
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.sdu.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.sdu.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer provided by IT-service
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [lycosInside] C:\Programmer\lycos\Lyc_SysTray.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\vpngui.exe
O4 - Global Startup: Install Pending Files.LNK = C:\Programmer\PTPNDFLS\PTPNDFLS.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.sdu.dk/
O15 - Trusted Zone: *.csc.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.csc.dk
O15 - Trusted Zone: *.e-boks.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.e-boks.dk
O15 - Trusted Zone: http://guard.group4login.com
O15 - Trusted Zone: *.group4login.com
O15 - Trusted Zone: *.group5login.com
O15 - Trusted Zone: *.oes.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.oes.dk
O15 - Trusted Zone: *.regionsyddanmark.dk
O15 - Trusted Zone: http://info.adm.sdu.dk
O15 - Trusted Zone: http://intern.sdu.dk
O15 - Trusted Zone: http://nova.adm.sdu.dk
O15 - Trusted Zone: *.sdu.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.sdu.dk
O15 - Trusted Zone: *.sdu.tradebuilder.dk
O15 - Trusted Zone: *.csc.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.e-boks.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.group4login.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.group5login.com (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.oes.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.regionsyddanmark.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.sdu.dk (HKLM)
O15 - Trusted Zone: *.sdu.tradebuilder.dk (HKLM)
O15 - Trusted IP range: 212.180.59.8
O15 - Trusted IP range: 212.180.59.8 (HKLM)
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1138529092078
O16 - DPF: {8EC18CE2-D7B4-11D2-88C8-006008A717FD} (NCSView Class) - http://www.kortal.dk/ecwplugins/ncs.cab
O16 - DPF: {C81B5180-AFD1-41A3-97E1-99E8D254DB98} (CSS Web Installer Class) - http://scanner.virus112.com/cabs/cssweb.cab
O16 - DPF: {CAFECAFE-0013-0001-0024-ABCDEFABCDEF} (JInitiator 1.3.1.24) -
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = adm.c.sdu.dk
O17 - HKLM\Software\..\Telephony: DomainName = adm.c.sdu.dk
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = adm.c.sdu.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = adm.c.sdu.dk
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - WRLogonNTF.dll (file missing)
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: DameWare Mini Remote Control (DWMRCS) - DameWare Development LLC - C:\WINDOWS\SYSTEM32\DWRCS.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: OracleMTSRecoveryService - Oracle Corporation - C:\Programmer\oracle\ora92\bin\omtsreco.exe
O23 - Service: OracleOraHome92ClientCache - Unknown owner - C:\Programmer\oracle\ora92\BIN\ONRSD.EXE
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos Agent - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\ManagementAgentNT.exe" -service -name Agent (file missing)
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: Sophos Message Router - Unknown owner - C:\Programmer\Sophos\Remote Management System\RouterNT.exe" -service -name Router -ORBListenEndpoints iiop://:8193/ssl_port=8194 (file missing)

så  godt !!
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. december 2006 - 10:44 #1
Jeg er i tvivl om disse linier:
O15 - Trusted IP range: 212.180.59.8
O15 - Trusted IP range: 212.180.59.8 (HKLM)

...men hvis du selv ved hvad det er, så er loggen i øvrigt ren. Oplysningerne på IP-adresserne er:

Easynet Robot vs RIPE NCC
Easynet
55, avenue des Champs Pierreux
92012 Nanterre Cedex
France
Avatar billede ole-printz Nybegynder
21. december 2006 - 11:13 #2
Jeg ved ikke så meget om det her.

Hvad mener du med IP-adresser ? er det det de 2 linier som du bemærkede, har kontakt med ?
Avatar billede ejvindh Ekspert
21. december 2006 - 11:20 #3
Det er nogle ip-adresser som du har tildelt priviligeret adgang til din computer. Hvis stikordene Alphasystem og Easynet (i Frankrig) ikke siger dig noget, bør du nok fixe de nævnte linier.
Avatar billede ole-printz Nybegynder
21. december 2006 - 11:22 #4
Tak for hjælpen. jeg kender desvære ikke nogen i Frankrig, så de ryger ud.