Avatar billede poulsgaard Praktikant
21. december 2006 - 10:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Find MAC adressen på nabo switch

Hej

Jeg har brug for at vide, hvilke naboer min switch har. Det *SKAL* være direkte naboer, ikke nogle "oppe af vejen".

Dvs. jeg på een eller anden måde skal finde mac adresserne på de switche der er tilsluttet en enhed.

Jeg bruge SMNP til at hende informationerne fra min switch.

Jeg kan ikke umiddelbart bruge switchens egen mac tabel, da den jo ikke er en garanti for at mac adresserne på listen sidder direkte på den pågældende switch.

Er der nogle der har nogle forslag eller måske en OID der lige giver mig det jeg skal bruge?

PFT.

Peder Poulsgaard
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
27. december 2006 - 17:41 #1
Hvis det er en almindelig consumer switch så kan jeg ikke lige se nogle metode, da mac-addressen jo bliver "skiftet" ud med din switchs på trafikken.
Hvis udstyret har en IP-addresse kan du godt.

Men jeg er heller ikke meget bekendt med alle de specielle protokoller der findes, så måske findes der en løsning.
Avatar billede poulsgaard Praktikant
29. december 2006 - 15:50 #2
Jeg ved ikke lige hvad du mener med at mac adressen bliver skiftet ud. her kommer lidt uddybning:

Jeg er forbundet til en switch, jeg kender både mac- og ipadresse på den pågældende switch (som understøtter SNMP V2)

Jeg vil gerne vide hvilke mac adresser denne switch har til naboer (jeg er selv een af dem).

Poulsgaard
Avatar billede poulsgaard Praktikant
20. juni 2007 - 10:28 #3
lukker