Avatar billede quex Nybegynder
22. november 1999 - 22:11 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Påvirker det min internet forbindelse?

Jeg hvil bare vide om det kan påvirke min forbindelse, hvis mine ledninger er sat sammen manuelt. Det jeg mener er: Jeg har cuttet dem i to dele, og derefter samlet dem igen. Nu ligger min ledning med et par stykker tape omkring.

Gør det noget?.. Kan det påvirke min forbindelse?

Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 22:19 #1
yeb det gør det  også hvis du har flere telefoner på samme ledning osv
Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 22:19 #2
upps  svar
Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 22:20 #3
altså  den rigtige  eller bedste  er  en helt nuinstaleret ledning som kun bruges til dit modem

Andreas
Avatar billede hobbez Nybegynder
22. november 1999 - 22:34 #4
Hvis din ledning eller er af god kvalitet og din samling ellers er lavet ordenligt, og du ikke har forlænget ledningen med mange meter bør det ikke betyde noget.

Men dårlig ledning, dårlige samlinger, og en masse ekstraudstyr på samme forbindelse kan betyde noget.

/Rob
Avatar billede quex Nybegynder
22. november 1999 - 22:36 #5
Tak hobbez!!

Jeg så ikke dit svar før jeg accepterede!!

Det vil sige at det er bedere at have knudepunkter, end at have flere meter ledning?
Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 22:43 #6
altså det hobbez  skriver er det samme som mig , flere telefoner og LANG ledning gør det  at det forstyrrer forbindelsen  altså knas på ledningen
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. november 1999 - 23:38 #7
køb en samlemuffe til 10 kr i brugsen og saml den med den. ellers lån en loddekolbe og noget loddeting af din far og sæt det ordentligt sammen....
Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 23:41 #8
esben det holder altså ikke der vil altid være skod på ledningen hvis du har delt den op eller du har, flere ting på den
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. november 1999 - 23:44 #9
en lodning eller ordentlig samling betyder sgu ikke noget!
Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 23:50 #10
for slidt vil det jo altid esben
Avatar billede cyberesben Nybegynder
22. november 1999 - 23:55 #11
hvad?
Avatar billede one Nybegynder
22. november 1999 - 23:57 #12
esben jeg gider ikke mere fat det i din grødhjerne
Avatar billede winkill Nybegynder
23. november 1999 - 01:00 #13
Tjaaa... hvis kablerne (eller ledningerne hvis det er det ord i foretrækker) ellers er samlet ordentligt - eks. med et par kvali' samlemuffer til 10,- kr. fra Brugsens eller Nettos hylder - så er der ikke en bit til forskel.

Jeg har så sent som igår installeret et 56k modem hos min gamle, og der var ikke bare én, men mange samlemuffer på det kabel.
Modemet blev installeret med en Standard 28800bps modem driver fra Win95 CD'en og fik initialiserings kommandoen AT&F for at nulstille til fabriksindstillinger, samt M0 for at slå højtaleren fra, og gæt hvad jeg downloadede med fra http://tucows.inet.tele.dk

Regnet i snit, 5,13 kb/s.

Dermed må det være bevist at hvsi kablerne er samlet af kyndige hænder betyder det Jack shit hvor mange steder de er klippet op og samlet igen... så længe man ikke knækker kobberet inde i kablet!
Avatar billede getalife Nybegynder
23. november 1999 - 01:03 #14
En samlet forlængerledning kan ikke skabe så mange problemer som f.eks. B&O telefoner, Kirk Delta, Telefonsvarere, Nummervisere og andre apparater der f.eks er tilsluttet el nettet eller har displays eller hukommelse og ikke er tilsluttet el nettet.
Why ? Fordi apparater der er tilsluttet el nettet ofte stråler AC ud på tlf-nettet og dermed smadrer signalet, både for modem og modempulje.
Apparater der ikke er tilsluttet el nettet tapper strøm fra tlf nettet og dermed gør det svært for modemet at opretholde en fast styrke på signalet til modempuljen.
Avatar billede winkill Nybegynder
23. november 1999 - 01:07 #15
Getalife har helt ret.
Avatar billede getalife Nybegynder
23. november 1999 - 01:08 #16
Ja jeg har... ;o)
Avatar billede quex Nybegynder
23. november 1999 - 08:47 #17
tak alle sammen, jeg tror sku jeg render ud og køber mig en samlemuffe (juhuuu, har lært nyt ord)plus en ekstra ledning!
Avatar billede winkill Nybegynder
23. november 1999 - 13:24 #18
quex >> Happy to assist you... Tager du ikke lige en pizza og 1½ L. cola med tilbage?
Avatar billede quex Nybegynder
23. november 1999 - 15:48 #19
sorry!
Avatar billede cyberesben Nybegynder
23. november 1999 - 18:50 #20
hvorfor overhovedet bekymre sig om alt det fis med dårlige samlinger og støj på linien når i kan få ISDN for 1000 kr?

det er 10 gange federe
Avatar billede winkill Nybegynder
23. november 1999 - 18:52 #21
Enig!
Avatar billede quex Nybegynder
23. november 1999 - 19:21 #22
Ja... det ville jeg også meget hellere, men mine forældre har skiftet abonnement til Debitel
Avatar billede getalife Nybegynder
23. november 1999 - 20:46 #23
Tjaeh... eller Kabelmodem og ISDN :O)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
24. november 1999 - 00:27 #24
quex det er det lige meget du kan stadig bruge ISDN modem i stedet for alm. modem