Avatar billede haslund83 Nybegynder
20. december 2006 - 11:42 Der er 9 kommentarer

HTMLencoded XML i Javascript?

Jeg har et javascript som læser noget XML...
_______________________________________________________udsnit!
var xmlDoc = new ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM");
function loadXML(xmlFile)
{
  xmlDoc.async="false";
  xmlDoc.load(xmlFile);
  xmlObj=xmlDoc.documentElement;

  for(i = 0; i<xmlObj.childNodes.length; i++){
_______________________________________________________udsnit!

Er der nogen mulighed for at jeg kan få den til at læse...

&lt;nodevalue&gt;
  &lt;node1&gt;hello world!&lt;/node1&gt;
&lt;/nodevalue&gt;

i stedet for...

<nodevalue>
  <node1>hello world!</node1>
</nodevalue>

Det er noget med HTMLencoded XML eller sådan noget men er ikke helt klar i spyttet om hvordan det lader sig gøre rent praktisk?

:) håber der er nogen derude der kender svaret?
Avatar billede haslund83 Nybegynder
20. december 2006 - 11:43 #1
jeg kan godt paste lidt mere af scriptet hvis det hjælper :)
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2006 - 13:48 #2
<ole>

Nej, ikke umiddelbart - men hvorfor i alverden dog også det?  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede haslund83 Nybegynder
20. december 2006 - 14:11 #3
Det bliver åbenbart hentet fra en server på den måde? men er ikke ummidelbart klar over hvorfor.... men specifikationen lyder på at at det skal parses som htmlencoded XML til flash, via flashvars? man flash vil ikke tage imod det som er? tror jeg...
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2006 - 14:16 #4
Prøv at lægge et link til 'XML-dokumentet' ... der må være noget helt galt  =)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
20. december 2006 - 14:39 #5
er en xml streng i orden? har det ikke liggende i en XML fil...
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2006 - 14:53 #6
Du må forklare dig noget tydeligere. Hvad er det præcist, du vil  =)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
20. december 2006 - 15:05 #7
ok =)

Jeg modtager det her fra en server...

&lt;nodevalue&gt;&lt;expandablebar status=&quot;#000&quot; backgroundimag=&quot;../../flash/Assets/bar/background.png&quot; expanded=&quot;False&quot;&gt;&lt;text font=&quot;&quot; size=&quot;0&quot; weight=&quot;Regular&quot; color=&quot;#000&quot;&gt;Task0&lt;/text&gt;&lt;button font=&quot;&quot; size=&quot;0&quot; weight=&quot;Regular&quot; color=&quot;#000&quot; action=&quot;Navigate&quot; uri=&quot;?TaskId=5c32340e-6e3b-44d4-a6c4-1b929160a791&quot; backgroundleft=&quot;../../flash/Assets/button/left.png&quot; backgroundright=&quot;../../flash/Assets/button/right.png&quot; backgroundcenter=&quot;../../flash/Assets/button/center.png&quot;&gt;Vis&lt;/button&gt;&lt;button font=&quot;&quot; size=&quot;0&quot; weight=&quot;Regular&quot; color=&quot;#000&quot; action=&quot;DisplayPanel&quot; uri=&quot;http://www.ims.dk&quot; backgroundleft=&quot;../../flash/Assets/button/left.png&quot; backgroundright=&quot;../../flash/Assets/button/right.png&quot; backgroundcenter=&quot;../../flash/Assets/button/center.png&quot;&gt;Rediger&lt;/button&gt;&lt;/expandablebar&gt;&lt;/nodevalue&gt;

og skal lave det om til forståeligt xml? med javascript så jeg kan sende det videre til et flashobjekt som tyder XML'en =)
Avatar billede olebole Juniormester
20. december 2006 - 15:35 #8
Det bør du absolut brokke dig over ... det er jo rent slam!  :o|

Prøv dette, hvor 'XML-strengen' hedder s:

s = s.replace("&lt;", "<");
s = s.replace("&gt;", ">");
s = s.replace("&quot;", "\"");
Avatar billede haslund83 Nybegynder
11. september 2007 - 13:36 #9
jeg rydder op! hvis du vil have point skal du lige give en :) med svar!