Avatar billede renton Nybegynder
23. maj 2001 - 10:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

søgning

Hej jeg har lavet 2 tabeller.
En Persontabel med  Id, Navn, adresse
og en Oplysningstabel med personid, tlfnr, mobilnr

Jeg skal så have en søge funktion hvor man skal søge på navn i persontabelen, men samtidig ha\' smidt tlfnr\'et med ud til det/de resultater som bliver fundet.
Hvordan gøres dette?? (i php)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. maj 2001 - 10:21 #1
SQLQuery \"SELECT * FROM persontabel p, oplysningstabel o WHERE navn LIKE \'%\"+ Request.Form(\"soegefelt\") + \"%\' AND p.ID=o.personid\"
Avatar billede renton Nybegynder
23. maj 2001 - 10:44 #2
dette virker stadig ikke...skriver kun navnet ud.....men ikke tlfnr\'et...skal kun ha\' tlf nr\'et...ikke mobilnr\'et

$sql= \"select * from p, o where p.navn like \'%$search%\' and p.id =o.personid\";
  $result = mysql_db_query($db,$sql);

while ($row=mysql_fetch_row($result))

    echo \"$row[1] <br>\\n\"
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
23. maj 2001 - 10:57 #3
hedde dine tabeller p og o?
Avatar billede morw Nybegynder
23. maj 2001 - 10:59 #4
SELECT Persontabel.Id, Persontabel.Navn, Oplysningstabel.tlfnr FROM Persontabel LEFT JOIN Oplysningstabel ON Oplysningstabel.personid = Persontabel.Id WHERE ...blablalba
Avatar billede renton Nybegynder
23. maj 2001 - 11:45 #5
får stadig bare skrevet navnet ud flere gange...
Avatar billede morw Nybegynder
23. maj 2001 - 13:32 #6
Hvad mener du?

Prøv evt lige at komme emd et dump af dine 2 table.