Avatar billede robinhood Nybegynder
19. december 2006 - 14:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kopiere filer fra flere mapper til én anden mappe

Hej

Jeg har en række mapper med billeder, hvor hvar mappe er navngivet med den dato billedet er taget. Jeg vil gerne have flyttet billederne fra alle disse undermapper og over i én mappe (f.eks. "Billeder"). Findes der et program der kan gøre dette?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
19. december 2006 - 14:40 #1
sør i alle mapperne efter *.* og marker derefter filerne og flyt dem.
Avatar billede hcma Novice
19. december 2006 - 14:54 #2
du markerer da bare alle billederne i dine undermapper (mappe for mappe) og trækker dem over i din "HovedBilled-mappe".
eller også det jeg ville gøre:
beholde alle mine undermapper og trække dem over i en Hoved-Billed-mappe
Avatar billede robinhood Nybegynder
19. december 2006 - 15:00 #3
Jeg vil gerne kunne automatisere denne proces lidt, da der er MANGE mapper. Det første svar er måske en mulighed, men stadig ikke så enkelt som jeg havde håbet.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. december 2006 - 15:27 #4
Har du ikke snare brug for et backup program?
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. december 2006 - 15:32 #5
Du kan også oprette en batch fil til at gøre arbejdet.

Opret en almindelig tekstfil og indsæt det der står herunder. Bagefter skal du gemme så filen får et filnavn der ender på .bat. Denne fil lægger du i den mappe, hvori alle undermapperne ligger. Du dobbelt-klikker på den (som ethvert andet program) for at gå i gang. Husk at sætte hvilken mappe filerne skal placeres i (kig herunder i "Konfigurer din destinationsmappe").

// Old-Faithful™

:: -------------------------------- BATCH FIL START
@echo off

::********************************************
:: Konfigurer din destinationsmappe herunder:

set target="C:\Temp\test 1\"

:: *********************** RØR IKKE VED NOGET HERUNDER ***********************

cls
ECHO Old-Faithfuls Filkopimaskine 1.0
ECHO -------------------------------------------------------------------------------
ECHO.
ECHO Denne batch fil flytter alle billedfiler af typen .JPG fra under-
ECHO mapper i denne mappe til mappen:
ECHO.
ECHO.    %target%
ECHO.
ECHO Tryk paa CTRL + C for at lukke programmet ELLER
pause
cls

:: Lav en liste med filer:
ECHO Laver filliste...
ECHO Finder JPG-filer...
DIR /S /B *.jpg>~~templist~~.txt
ECHO Finder JPEG-filer...
DIR /S /B *.jpeg>>~~templist~~.txt

ECHO Kopierer nu...
:: Tast /Y efter nedenstående linje, for at fjerne anmodning om at overskrive
FOR /F "delims==" %%i in (~~templist~~.txt) do xcopy "%%i" %target%
DEL ~~templist~~.txt
echo.
echo Slut!
echo.
pause>nul
cls
exit
:: -------------------------------- BATCH FIL SLUT
Avatar billede old-faithful Praktikant
02. januar 2008 - 17:29 #6
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?

Se evt. http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar