Avatar billede nerix Nybegynder
18. december 2006 - 15:39 Der er 2 kommentarer

Web Service til at kopiere et xml-dokument til en anden server

Jeg sidder lige med et lille problem, som jeg håber, at i kan og har lyst
til at hjælpe mig med.

Situationen er, at jeg er i gang med at lave en web service, som skal
tilgåes af en pda, som har forbindelse til nettet via en gprs-forbindelse.
Web servicen, som skal kører på Server1 (som har IIS) skal modtage et xml-dokument, som
den så skal gemme/kopiere over til en anden server (Server2). Jeg bruger metoden

System.IO.File.Copy("c:\\XMLDoc.xml", "\\\\Server2\\XMLDoc.xml");

til at kopiere en fil over til Server2.

Problemet er så at jeg får en fejl "SoapException was unhandled"

---------Fejlbeskrivelse start---------
System.Web.Services.Protocols.SoapException: Serveren kunne ikke behandle
anmodningen. ---> System.IO.IOException: Logonfejl: Ukendt brugernavn
eller forkert adgangskode.

  ved System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
  ved System.IO.File.InternalCopy(String sourceFileName, String
destFileName, Boolean overwrite)
  ved Service.UploadXML(XmlDocument XMLDoc)
  --- Slut på staksporing af indre undtagelser ---
---------Fejlbeskrivelse slut----------

Ud fra fejlbeskrivelsen kan jeg forstå, at det er pga. at der er et
problem med den web servicens identitet, som gør at den ikke kan kopiere
filen over til Server2. Ved i hvor man kan sætte/ændre en web services
identitet eller for den sags skyld, hvordan man løser dette problem.

Hilsen
Nerix
Avatar billede hmortensen Nybegynder
18. december 2006 - 16:22 #1
Måske du kan bruge det her:
http://west-wind.com/weblog/posts/1572.aspx
Avatar billede nerix Nybegynder
19. december 2006 - 09:03 #2
Jeg ser lige om jeg kan bruge det. Så snart jeg har fundet ud af det, så giver jeg selvfølgelig en belønning for det.