Avatar billede thomast Nybegynder
18. december 2006 - 15:38 Der er 5 kommentarer

Kingston RAM, RMA Sag.

Jeg har for over 2 år siden købt nogle Kingston ValueRam hos SHG, som nu er gået i stykker.
På Kingstons hjemmeside står der at de tilbyder livstidsgaranti på Valueram.
Har så lige haft ringet til SHG, og han siger at det ikke længere er deres problem fordi det er mere end 2 år siden. Men på Kingstons hjemmeside står der følgende om RMA sager: "This service is only available within the USA due to import/export restraints. Product purchased outside the USA must be returned through the company from which it was purchased."

Mit spørgsmål er så, hvad skal jeg gøre?
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
18. december 2006 - 15:39 #1
Køb nogle nye :) For hvis SHG ikke yder mere end 2 års garanti så mener jeg bestemt ikke du kan få byttet dem.. Men ellers skriv en mail til Kingston og forhør dig om hvordan du skal forholde dig til de regler :)
Avatar billede thomast Nybegynder
18. december 2006 - 15:41 #2
Der er som sagt livstidsgaranti på ValueRam.
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
18. december 2006 - 15:43 #3
Prøv at skriv en mail til kingston.. de kan svare på det..
Avatar billede thomast Nybegynder
18. december 2006 - 15:45 #4
Går udfra at de svare jeg skal returnere dem til min forhandler som de også skriver. Og det svar kan jeg ikke bruge til nogee. Vil gerne høre fra en som evt. har været igennem en RMA sag hos kingston, eller ved hvad jeg skal gøre.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
18. december 2006 - 16:12 #5
Fra http://www.kingston.com/company/warranty.asp

"To obtain warranty service, you may return a defective product to the authorized Kingston dealer or distributor from which you purchased the Kingston product. Please confirm the terms of your dealer's or distributor's return policies prior to returning the product. Typically, you must include product identification information, including model number and serial number (if applicable) with a detailed description of the problem you are experiencing. You must also include proof of the date of original retail purchase as evidence that the product is within the applicable warranty period."

"In Europe, if you are unable to return the product to the authorised Kingston dealer or distributor from whom you purchased the product, you may return the product directly to the Kingston servoice centre at: Kingston Court, Brooklands Close, Sunbury on Thames, Middlesex, TW16 7EP, UK. Before returning the product, yu must first obtain a Return Material Authorization ("RMA") number from Kingston. An RMA number is obtained by contacting European Technical Support via Kingston's website: kingston.com/support. Conditions and freight requirements are as with US RMA returns as shown above. "