Avatar billede gombi Nybegynder
18. december 2006 - 15:17 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken knap er en formular åbnet med?

Jeg har en formular med 2 knapper som begge åbner den samme formular. Den åbnede formular er en kalender hvor man kan vælge en dato. Når man så lukker denne igen skal den valgte dato skrives i det ene af 2 felter i den første formular alt efter hviklen af de 2 knapper kalenderen blev åbnet med.
Mit spørgsmål er så: Hvordan finder jeg ud af hvilken knap kalenderformularen blev åbnet med?
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 15:21 #1
"...som begge åbner den samme formular"

Both!
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 15:24 #2
It sounds as though BOTH button sopen the same form and is intended to place the value fromthe calendar in on eof the texts boxes.

If you remove one of the buttons then you will not be able to use the calendar for the other text box!
Avatar billede gombi Nybegynder
18. december 2006 - 15:31 #3
Ja jeg tror nok du har forstået det??
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 15:34 #4
Can you explain what you want to do?
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 15:36 #5
If there are date fields on a form then therei snormally one button for each date field so that each can open the calendar control and return the date to the correct text (date) field
Avatar billede gombi Nybegynder
18. december 2006 - 15:54 #6
Den første formular har 2 felter hvor man skal indsætte en dato i hver af dem. Altså 2 forskellige datoer, en i hvert felt. Ved siden af hvert felt er der en knap som åbner en anden formular med en kalender hvor man vælger en dato. Denne dato skal så indsættes i det felt udfra hvilken af de 2 knapper der blev trykket på til at starte med.
Avatar billede gombi Nybegynder
18. december 2006 - 15:57 #7
"If there are date fields on a form then therei snormally one button for each date field so that each can open the calendar control and return the date to the correct text (date) field"
Jeg har aldrig set at der følger en knap med et dato-felt? Hvordan opretter man det?
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 16:01 #8
If you open the form in design view and right click on one of the buttons you can choose the On Click event from the properties. This is where the code goes.

If the text box is named txtDateFrom then you will use something like

Me.txtDateFrom = Me.NameOfCalendarControl.Value
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 16:03 #9
"Jeg har aldrig set at der følger en knap med et dato-felt? Hvordan opretter man det?"
I dont mean that it is automatically there with date fields, it just they way people normally implement the calendar control with a text (date) field. You could also open the calendar control when you double click on the text field
Avatar billede gombi Nybegynder
18. december 2006 - 16:22 #10
Det er først når man lukker formularen med kalenderen at den valgte dato skal indsættes. Problemet er så hvordan man kan vide hvilken knap kalenderen blev åbnet med.
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 16:28 #11
I dont know who your database is made.
I normally use a global variable (in a module) which I use when I choose the value from the calendar. Then when the calendar form closes I take the global variable an put it in the appropriate text box
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 16:42 #12
If you look at the example databases on www.makeitEasy.dk you will see another method of returning the value from the calendar to a text field, but this is WITHOUT using a button.
Avatar billede gombi Nybegynder
18. december 2006 - 17:17 #13
Ja så virker det. Det var "Screen.ActiveControl = Me!Kalender" jeg manglede. Tak for det
Avatar billede terry Ekspert
18. december 2006 - 18:04 #14
Tak