Avatar billede hbl Nybegynder
18. december 2006 - 11:15 Der er 3 kommentarer

Kan et ark åbnebeskyttes via kode

Jeg har eks. 6 ark indeholdende profiler på forskellige grupper.
De enkelte grupper må kun se deres eget profil/ark, og ikke de øvriges profiler/ark.
jeg havde forestillet med at man indtaster en profilkode, der giver adgang til tilsvarende profil/ark.
Er det muligt?
Avatar billede gibber Nybegynder
18. december 2006 - 19:34 #1
Private Sub Workbook_Open()
'Denne makro forudsætter at der oprettes 1 ark (fx. generel info om arket) - Skal være det første ark
'Herefter skal der være et ark som er identisk med loginnavnet på dem som skal have mulighed for at
'udfylde et ark.

On Error Resume Next

Dim bruger As String, antalark As Integer, tæller As Integer
bruger = Environ("username")
antalark = Sheets.Count

For tæller = 2 To antalark ' OBS første ark skal være der. Evt. et ark med generel info
Sheets(tæller).Visible = xlSheetVeryHidden 'Skjuler alle ark efter det første
Next tæller
Sheets(bruger).Visible = True 'Viser ark for den enkelte bruger

If bruger = "SUPERVISOR" Then 'SUPERVISOR ændres til loginnavn for den som skal se alle ark
For tæller = 2 To antalark
Sheets(tæller).Visible = True
Next tæller
Else: End If
End Sub
Avatar billede gibber Nybegynder
18. december 2006 - 19:36 #2
Husk, at benyttelse af makroer ikke er 100% sikkerhed for at man ikke kan komme til at se de øvrige ark...
Avatar billede hbl Nybegynder
19. december 2006 - 13:27 #3
Kære Gibber
tak for din mail. Jeg tror jeg har behov uddybende forklaring.
Det kan være jeg skal uddybe min forklaring:
et indlednings start ark. - som alle kommer ind på, her vælger de en profil(forskellige profiler lægges ind i en datavalideringsliste).
Profil valget skal efterfølges af et kodeord.
Dette kodeord skal åbne det ark, hvor deres profil så er vist og beskrevet.
du kan godt på det indlednende ark se der er forskellige profiler, menikke indholdet det ligger på de forskellige profilakr.
Kan dit forslag fortsat benyttes her?

MVH
HHB