Avatar billede heinowic Nybegynder
18. december 2006 - 10:52 Der er 9 kommentarer

Oprettelse af Distibution list

er der nogen der kan forklare mig hvordan man/om man kan lave en distibution list udfra en tidligere sendt mail? altså har jeg en den kontakt personer stående BCC i en mail og dem vil jeg gerne have lavet en distibution liste udfra. jeg bruger 0fffice 2003
Avatar billede lx2ba Novice
18. december 2006 - 13:52 #1
Here er metoden for Outlook 2002, og jeg kan dårligt tænke mig, at den er forandret væsentligt til 2003-udgaven ;<)
"Oprette en distributionsliste ved at kopiere navne fra en e-mail

Vælg de navne i boksen Til eller Cc i den e-mail, du vil kopiere navnene fra.
Klik på Kopier i menuen Rediger.
Peg på Ny i menuen Filer, og klik derefter på Distributionsliste.
Skriv navnet på distributionslisten i boksen Navn.
Klik på Vælg medlemmer.
Højreklik på listen Føj til distributionsliste, og klik derefter på Sæt ind i genvejsmenuen" (Citat fra hjælp-OL 2002)
Avatar billede heinowic Nybegynder
18. december 2006 - 14:21 #2
men det kan kun gøres enkeltvis, jeg ville meget gerne kunne overfører alle 650 på en gang! nogen ideer?
Avatar billede lx2ba Novice
18. december 2006 - 14:25 #3
Nej, du skal bare markere alle adresserne i det pågældende adressefelt!
Hvis du højreklikker på adresserne i feltet, får du mulighed for at klikke Marker alle  :<)
Avatar billede heinowic Nybegynder
18. december 2006 - 17:04 #4
ok så langt så godt... ;) men nu er det således at jeg ikke har alle de kontakter som der er i adresselisten i min kontaktbog, som der er på mailing listen, men outlook viser stadig navnet og ikke mail adressen, er der en måde så jeg kan få vist mail add. for kontakter og ikke navnet på personen der har den pågældende? jeg er nemlig ikke interesseret i at få alle de personer i min adressebog!
Avatar billede heinowic Nybegynder
20. december 2006 - 09:51 #5
kunne du hjælpe mig yderligere med denne problemstillig?
Avatar billede lx2ba Novice
20. december 2006 - 10:43 #6
Jeg forstår desværre ikke rigtigt din kommentar (18/12-2006 17:04:24)
Måske kan et eksempel gøre det mere klart  ?  :<)
Avatar billede heinowic Nybegynder
20. december 2006 - 14:08 #7
Det jeg mener er at når jeg kopier kontakterne fra CC feltet i den mail jeg tager dem fra, så er det deres navne og ikke deres email der står der. Altså i CC feltet står der Kasper Buttenschon og ikke KB@do.de som er hans email, når jeg så følger den vejledning som du har givet mig for at få tilføjet folk til distibutionslisten er det kun de af kontakterne som jeg har i mit adressekartotek som bliver godtaget af Outlook ved resten kommer der en fejl meddelelse! Så derfor spørger jeg om du ved hvordan man får vist email adresserne og ikke deres navne i for eksempel CC feltet.
Avatar billede lx2ba Novice
20. december 2006 - 16:05 #8
Den må jeg lige tygge lidt på!
Husk forresten, at man helst ikke angiver "levende" mailadresser i et åbent forum som dette, idet robotter støvsuger for sådanne med bl.a. spamformål ;<(
(EX: KB "at" do.de)
Avatar billede heinowic Nybegynder
01. februar 2007 - 19:00 #9
lukker