Avatar billede camirose Nybegynder
17. december 2006 - 22:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mangler fil, sysprep

Jeg har lige fået en SMS, fra en ven som ikke kan komme ind på sin pc? Hvad jeg kan forstå så mangler de en fil som hedder sysprep eller c-20127.nls.

Spørg mig ikke hvordan de har fundet ud af hvordan de har fundet ud af, at det er den de mangler, så meget har jeg ikke fået i at vide (endnu)
Avatar billede wham Nybegynder
18. december 2006 - 01:28 #1
Fra http://www.theage.com.au/news/tips/question-time/2006/11/13/1163266481799.html nederst;

Q. I have a problem with loading the operating system. The welcome screen does not come up properly and I received the following message: "The system is not fully installed. Please run set-up again." In Safe Mode another message comes up: "c-20127.nls on Windows XP Home Edition, CD-ROM is needed." It sounds like the operating system has collapsed. At the moment I cannot find the Windows CD. The PC does not have an internet connection.
Y. Toyozumi

A. The only way to fix such corruption is to boot on the Windows CD and re-install or repair the Windows. You will have to borrow a CD and use your key if you kept it separate from the CD.
Avatar billede camirose Nybegynder
18. december 2006 - 16:55 #2
Hej wham

Det lyder fuldstændig som om det er det samme problem. Da jeg har forstået på hende idag, at de ikke kan finde deres egen cd med windows på. Ved du om jeg evt. kan kopiere mine filer over på en diskette og give dem til hende?

Hun har opdaget, at de også mangler en fil inde i I386 mappen.

Læg gerne et svar
Avatar billede wham Nybegynder
18. december 2006 - 20:03 #3
Hej

Du kan jo prøve at kopiere filerne til hende, men jeg tror desværre ikke at det hjælper. Jeg prøvede det engang og så snart jeg havde erstattet én fil, fandt windows ud af at der manglede endnu en og derefter endnu en og endnu en i én uendelighed.

Som der står på engelsk herover kan du jo prøve at låne hende din egen CD, men hun skal stadig bruge sin egen originale windows key...
Avatar billede camirose Nybegynder
18. december 2006 - 21:00 #4
Jeg har bare ikke XP'en på en seperat CD, men på en recovery CD for hele min maskine. Vil det evt. ikke påvirke andre ting i deres PC?

Må man i det hele taget "låne" sin XP ud?

'Nøglen' hun skal bruge er det for, at man ikke skal kunne se, at det ikke er den XP som oprindelig hørte til deres PC
Avatar billede wham Nybegynder
18. december 2006 - 22:41 #5
En recovery CD fra f.eks. en HP computer vil ikke virke på en Compaq computer osv.

Ang. at låne en andens XP, ja så står der jo netop (foroven på engelsk) at man skal bruge sin EGEN windows key (eller adgangskode om du vil), men den står så vidt jeg husker på CD'en og den er jo blevet væk skriver du. Så hun skal have skrevet den ned for at det er en mulighed.