Avatar billede sholm Nybegynder
17. december 2006 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Content - codebehind

Hej
Jeg har lavet en masterpage i asp.net 2.0 hvor jeg har lavet dette tag: <asp:contentplaceholder id="cphMainContent" runat="server"></asp:contentplaceholder> så tilføjer jeg en indholdsside default.aspx hvor den laver dette tag: <asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="cphMainContent" Runat="Server"></asp:Content> nu vil jeg gerne fylde indhold i Content tagget på default.aspx fra min default.aspx.cs, men hvordan får jeg fat på den derfra?
Avatar billede daxiez Nybegynder
18. december 2006 - 11:04 #1
Det skulle da være lige til at gøre. for at tilføje controls hedder skriver du: this.Controls.Add(dinControl);
skriv hvis jeg misforstår !
Avatar billede sholm Nybegynder
19. december 2006 - 08:16 #2
Jeg tror ikke det er det jeg søger, for this.Controls.Add(minColtrol); vil som jeg forstår det tilføje en ny control til min default page. Det jeg ønsker er at tilføje controls til Content1 på default.aspx. Jeg har forsøgt med Content1.Controls.Add(minControl); men den kan ikke finde Content1. Så mit spørgsmål er hvordan får jeg fat på Content tagget (id=Content1) på default.aspx fra default.aspx.cs?
Avatar billede daxiez Nybegynder
19. december 2006 - 11:42 #3
Din master page har sin egen aspx.cs fil og din content page har en aspx.cs fil. Du bruger bare den tilhørende CS fil for at tilføje controls. hvis du ønsker at tilføje controls bestemte steder forslår jeg du smider et panel på siden og add dine controls til det panel.
Avatar billede sholm Nybegynder
19. december 2006 - 13:35 #4
Jeg ved ikke om det bare er mig der ikke forstår hvad du skriver eller om vi snakker forbi hinanden :) Så jeg prøver en gang mere...

Jeg vil ikke tilføje controls bestemte steder på siden, jeg vil blot tilføje controls til en eksisterende control/placeholder på aspx siden fra min aspx.cs fil. Min content page indeholder jo alle de contentplaceholders jeg har lavet på min masterpage. Det er de eneste controls der er på min aspx side og det er dem jeg gerne vil tilføje controls til.
Avatar billede sholm Nybegynder
23. december 2006 - 10:02 #5
lukker