Avatar billede todi Nybegynder
17. december 2006 - 15:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan af afspiller jeg dele af mit movieclip?

Hej!

Er i gang med at lave en knap der skal få movie-clippet til at afspille frame 1000 - 3200. Hvilken "action" skal jeg bruge?
Avatar billede todi Nybegynder
17. december 2006 - 16:11 #1
Og det er selvfølgelig i flash, hvis det ikke fremgår nogen steder :-)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
17. december 2006 - 18:33 #2
Lav en knap og skriv dette i dens kodevindue (ikke i en frame):

on(release){
movieClipName.gotoAndPlay(1000);
}

I frame 3200 i dit movieclip sætter du en stop(); kommando. Husk at navngive dit movieclip og skriv det rigtige navn i ovenstående kommando (hvor der nu står movieClipName).

Og skru så lige ned for pointene... dette bør ikke udløse mere end 10-15 point. ;-)
Avatar billede todi Nybegynder
17. december 2006 - 19:34 #3
Det virker selvfølgelig.

Men problemet er, som jeg ikke har fået udtrykt, er, at jeg også gerne vil have en knap, der afspiller hele filmen. Fra frame 1 - slut. Samtidig vil jeg have nogle knapper, så jeg kan springe i filmen. Indsætter jeg en stop i frame 3200 så stopper filmen jo også i den knap, hvor hele filmen skal afspilles.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
18. december 2006 - 09:13 #4
Okay, jeg skulle lige læse dit svar nogle gange, men nu tror jeg at jeg er med. :-)

Du kan fx. gøre sådan:

on(release){
  var stop3200 = true;
  movieClipName.gotoAndPlay(1000);
}

og i frame 3200:

if (_root.stop3200){
  stop();
  _root.stop3200 = false;
}

Pointen er at nu spørger movieclippet om der skal stoppes i de pågældende frames. Hvis man har trykket på stop3200-knappen, så bliver en variabel sat, som checkes i frame 3200 og der stoppes fordi den er true. Dernæst bliver den sat til false for at nulstille det. Sådan gør du bare med de andre knapper også - bare med andre variabelnavne.
Avatar billede todi Nybegynder
18. december 2006 - 23:15 #5
Tror jeg gerne.:-) Har jeg fortalt jeg er en rookie i flash...

Jeg fandt imidlertid en løsning. Tusind tak for hjælpen...
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
19. december 2006 - 11:29 #6
God jul til dig. :-)