Avatar billede faxy Nybegynder
17. december 2006 - 12:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

slette filer x antal dage gamle

skal bruge et lille program, kodet i console. som kan slette filer for en mappe der er 3 dage gamle, lille lorte opgave der driller.
Avatar billede kalp Novice
17. december 2006 - 14:10 #1
kan ikke VB... men du skal have en liste over filerne i mappen...
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/kf41fdf4(VS.80).aspx

du sletter en fil sådan
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/tdx72k4b(VS.80).aspx

du får dato'en ud af en fil sådan
FileDateTime ("c:\filename.tst")

så skal du bare samle det=)
Avatar billede bernhof Nybegynder
17. december 2006 - 14:37 #2
Prøv med følgende kode i din Sub Main:

  Dim lDir As IO.DirectoryInfo
  lDir = New IO.DirectoryInfo("C:\mappe")

  For Each lFile As IO.FileInfo In lDir.GetFiles()
    If lFile.LastWriteTime.AddDays(3) < DateTime.Now Then
      lFile.Delete()
    End If
  Next

Læg mærke til, at der tjekkes på LastWriteTime, dvs. hvornår filen sidst er blevet skrevet til. Hvis du vil tjekke på oprettelsesdato istedet, skal du benytte lFile.CreationTime.AddDays(3) i stedet.

Håber det kan bruges :)
Avatar billede bernhof Nybegynder
17. december 2006 - 14:37 #3
Husk at udskifte C:\mappe med stien til den mappe, i hvilken filerne ligger.
Avatar billede bernhof Nybegynder
17. december 2006 - 14:44 #4
En sidste ting: Husk at være forsigtig med koden, da den jo som sagt sletter alle filer, som ikke er blevet rettet inden for 3 dage. De ender nemlig ikke i skraldespanden, så der er ikke noget at gøre, hvis den sletter de forkerte filer!
Avatar billede faxy Nybegynder
17. december 2006 - 16:34 #5
ja selvfølgelig, det var adddays jeg skulle have brugt der, var kommer frem til samme kodning, skulle bare have omformuleret den lidt, tak skal du have bernhof
Avatar billede bernhof Nybegynder
17. december 2006 - 17:03 #6
no problem :)