Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
16. december 2006 - 23:25 Der er 7 kommentarer

Afmelder knap virker ikke

Hejsa.

Sidder her og laver en formular skema til tilmelding af nyhedsbrev.
Jeg har fået lavet det meste hvor man kan tilmelde sig.
Det jeg mangler nu er at få "afmeld" knappen til at virke.
Når man trykker på afmeld knappen skal den stille videre til en anden side end "tilmeld" knappen gør.

Tilmeld stiller videre til tak2.php
afmeld skal stille videre til tak3.php

Problemet er bare at jeg kune kan få afmeld til at stille videre til tak2.php
Fordi den går op og læser koden:

<form method="POST" action="tak2.php">

Hvad skal jeg gøre for at få den til at virke lige som tilmeld?, bare hvor sideskift er forskellen

på forhånd tak.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
17. december 2006 - 01:19 #1
Du kan tvinge den ene knap til at hoppe til en anden side sådan her:
<input type="button" onclick="location.href('tak3.php')" name="frameld" value="Frameld">

Du kunne også styre det med en if-sætning i den PHP.
Avatar billede intenz Novice
17. december 2006 - 11:41 #2
Hvis du laver:
<form method="POST" action="formular.php">
<input type="submit" name="tilmeld" value="Tilmeld">
<input type="submit" name="afmeld" value="afmeld">
</form>

Så i formular.php kan du lave:
<?
if (isset($_POST[tilmeld])) {
// gør det der skal gøres ved tilmeld
header("Location: tak2.php");
exit;
} elseif (isset($_POST[afmeld])) {
// gør det der skal gøres ved afmeld
header("Location: tak3.php");
exit;
}
?>
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
17. december 2006 - 12:12 #3
Den virker ikke, nok fordi at formularen med nyhedsbrevet er indsat i et dokument hvor den hedder ".htm" da der er en masse andet i dokumentet. Har også prøvet i et PHP dokument for sig selv. Hvor det heller ikke virker.
Avatar billede aeroone Nybegynder
17. december 2006 - 17:59 #4
Istedet for at lave en side på dit sit, hvorfor indsætter du ikke bare et frameldingslink i bunden af dit nyhedsbrev, hvis du kører alle tilmeldte igennem, når du sender et nyhedsbrev, har du jo alle info. Så sætter du jo bare en link til en frameld side, hvor du evt. har en 'URL kode' med brugerid
Avatar billede michaeltryl Seniormester
17. december 2006 - 18:34 #5
hvis han skal gøre det skal der tilkobles en tilfældig kde til hver bruger ellers kan alle framelde alle.
evt. tage et tilfældigt tal mellen 0 og 100000 og kryptere det med md5 når brugeren tilmeldes. denne kode indsættes så sammen med bruger id i frameldings linket, så er det kune brugeren som har linket der kan framelde lige præcis den email adresse
Avatar billede team_csc_ulrik Nybegynder
17. december 2006 - 19:04 #6
Ved i hvad jeg dropper det og laver to forskellige, det er for indviklet det her. Tak for at i forsøgte alligevel :)
Avatar billede mcardle Nybegynder
18. december 2006 - 06:17 #7
Du kan da bare lave en side der håndterer den form der ordenligt.

Du opretter forbindelse til din db og tjekker om der er en der har den email, hvis ikke, så sætter du den ind, ellers så sletter du den... Simpelt...