Avatar billede smartguy101 Juniormester
16. december 2006 - 21:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Align med css

Hej.
Hvordan får jeg align til at virke med et image i css?
Har kigget lidt på siden http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_background-image

- men det ser lidt svært ud. Nogen der har en idé?
Avatar billede chris... Nybegynder
16. december 2006 - 21:39 #1
Har du evt kigget på guiden på html.dk ? det er dansk og meget overskueligt.
Avatar billede smartguy101 Juniormester
16. december 2006 - 21:53 #2
Det har jeg nu, men det hjalp mig ikke. Jeg vil gerne centrere billedet, da jeg ikke vil underlægge mig at Firefox ikke kan finde ud af at agere på samme måde som Internet Explorer jo godt kan. Dermed ingen kritik af browseren, men det er da lidt ærgeligt.

Nogen idéer?
Avatar billede dcheng Novice
16. december 2006 - 23:28 #3
Vil du centrere et background-image?, background bruger man endten over hele siden ellers så bør man lade være. Hvis det er noget med du skal få den til at passe så det son ligger over også passer med det så tror jeg at du skal sætte dig ind i at lave tabeller eller div med background?
Avatar billede smartguy101 Juniormester
17. december 2006 - 11:48 #4
Ja det svar giver jeg ikke meget for. Jeg spurgte for at få svar, ikke få at blive henvist til en guide :-) Men tak for det.
Avatar billede dcheng Novice
17. december 2006 - 12:05 #5
Ved ikke om du hentød til mig, men det er også lige meget, jeg har svært ved at se hvad dit reelle problem var da du kun henviste til w3schools.com og ikke kom med en kode
Avatar billede roenving Novice
24. december 2006 - 13:52 #6
background-position:center top; ?-)
Avatar billede windcape Praktikant
24. december 2006 - 14:04 #7
webmok at blive henvist til referencer er også svar.

Derudover peger dit spørgsmål link til en side som viser hvordan man sætter et background-image på et element.

Hvis du selv har redigeret noget på den side, kan vi jo ikke se det. Og derudover kan Firefox fint aligne billeder, når du altså følge de korrekte standarder.

Du skulle hellere tage og beskrive dit spørgsmål bedre, istedet for at lukke spørgsmålet så hurtig og brokke dig over folks henvisninger.
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. december 2006 - 14:04 #8
dcheng - det er jo også muligt at benytte det i tabels men hvad webmok mener må være usagt indtil et konkret eks. kommer ..
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. december 2006 - 14:21 #9
Øv - jeg er en sjuskeper. Jeg så ikke lige at dcheng faktisk havde henvist til tabels og endnu værre at webmok sidst havde svaret den 17/12 :-(