Avatar billede lifeweb Nybegynder
16. december 2006 - 00:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Batch til at slette gamle filer

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at køre en batch-fil hver gang min computer starter op som sletter alle filer i en mappe der er over 14 dage gammel..

hvordan laver jeg så'n en?!
Avatar billede nielsrs Nybegynder
17. januar 2007 - 12:07 #1
Du kan få et vbscript program til at køre ved hver opstart. Det virker bedre end en batch-fil.

Efterfølgende kan du

lægge i en tekstfil og f.eks. gemme den som  "sletfiler.vbs" i "startup-mappen"

'*****program til sletning af filer i mappen c:\test som er over 14 dage gamle.
option explicit
call hoved_

sub hoved_

dim sletfil, gammel, fso, test, tl

  Const ForReading = 1, ForWriting = 2, ForAppending = 8
  set fso = CreateObject ("Scripting.FileSystemObject")
  Dim f, f1, fc, s
  Set f = fso.GetFolder("c:\test")
  Set fc = f.files

  For Each f1 in fc
      if (dateDiff("d",f1.DateLastModified,now)) > 14 then

        set sletfil = fso.GetFile(f1.path)
        sletfil.delete
        else
'        tl = tl + 1
'        test = test & f1.path & " " & f1.DateLastModified & chr(13)
      end if
'      if tl > 10 then
'        msgbox(test)
'        test = ""
'        tl = 0
'      end if
  Next

'msgbox("Sletning færdig")
end sub
Avatar billede lifeweb Nybegynder
23. januar 2007 - 23:44 #2
great

kan jeg få den til at slette mapper der er over 14 dage gamle også?

jeg har et mappe jeg downloader til hele tiden - og for at den ikke skal tage plads, skal alt bare slettes efter fjorten dage...

dette gælder så også mapper jeg har pakket ud i mappen
Avatar billede nielsrs Nybegynder
24. januar 2007 - 09:03 #3
Jeg er sikker på at den også kan slette mapper, der skal bare ændres lidt

Prøv at ændre

Set fc = f.files      til    Set fc = f.SubFolders
og
set sletfil = fso.GetFile(f1.path)  til  set sletfil = fso.GetFolder(f1.path)

Jeg har ikke testet løsningen, men mon ikke den virker.
Avatar billede lifeweb Nybegynder
24. januar 2007 - 15:16 #4
super!!!

jeg har lavet to filer der gør hver sit og smidt dem i startmappen - så skulle jeg gerne slippe for at have alle de mange downloadede drivere osv liggende, som alligevel bare fylder :)