Avatar billede lone_a_p Praktikant
15. december 2006 - 22:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Udsending af mails (fra script)

..."Dog jeg vil anbefale, at du kalder scriptet for noget andet enn sendmail.php da det mer eller mindre skriger efter at blive spammet."...

Jeg skrev en mail til mit webhotel, hvor jeg får ovennævte svar tilbage som del af en længere mail.

Hvorfor skal jeg omdøbe mit script - det ser man da ikke, når man får mail? Det har gjort mig lidt forvirret.

Håber nogen kan hjælpe/forklare :) (jeg gør det samme på flere hjemmesider, så det er rimelig vigtigt, hvis det foranlediger problemer)

Mvh Lone
Avatar billede henninghabor Nybegynder
16. december 2006 - 00:27 #1
Med min lille viden om bots, kunne jeg forestille mig at din udbyder vil hjælpe dig til at undgå spam:

En bot checker for filnavne, der ofte forekommer på hjemmesider: guestbook.php, contact.php, sendmail.php, osv.

Finder den en af ovennævnte filer, prøver den så at få fat i hvor formularen henviser til (F. eks. via form action="sendmail.php?action=send") og udfylder så felterne med henvisninger til ligegyldige hjemmesider (sex, viagra, piller m. m.).

Er der ingen restriktioner på, fyldes din inbox med alle disse spam mails.

Forstår du eller har jeg gjort dig mere forvirret?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
16. december 2006 - 01:09 #2
formularen sender til en anden mail end den jeg får alt det irriterende spam på, så hvis det var det de mente er det ok :)
Avatar billede schneidereit Nybegynder
16. december 2006 - 11:25 #3
Hvordan sætter du modtager mailen i dit script?
Avatar billede lone_a_p Praktikant
16. december 2006 - 13:37 #4
den står bare i scriptet/PHP-koden - emailen kan ikke ses af brugere
Avatar billede leif Seniormester
16. december 2006 - 13:39 #5
Hvis sendmail.php bare sender en mail uden at kontrollere for hvor requesten kommer fra og hvad den prøver på vil du have en større chance for at modtage spam igennem den.
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. december 2006 - 00:14 #6
ok, jeg ændrer navnet, men ingen spam er kommet igennem til den adresse der bliver sendt til endnu :-)
Avatar billede lone_a_p Praktikant
17. juli 2007 - 23:19 #7
henninghabor/leif> vil I svare, så jeg kan få lukket? :)
Avatar billede henninghabor Nybegynder
17. juli 2007 - 23:44 #8
Der findes også nogle simple måder at undgå størstedelen af spams. Nedenstående har jeg f. eks. selv brugt efter at have set den her på eksperten.dk.

<input type="hidden" name="thisSend">
<input type="submit" onclick="this.form.thisSend.value = 'true'">

Når du kalder formularen i php:

if($_POST["thisSend"] == "true")
{
  //Mail kan afsendes
}