Avatar billede bongo20 Nybegynder
15. december 2006 - 19:41 Der er 8 kommentarer

MasterPage fra usercontrol

Hejsa

Hvordan går jeg fat i en property eller usercontrol i min masterpage fra en anden usercontrol.

Jeg har en usercontrol i min masterpage, og denne usercontrol vil jeg gerne tilgå fra en anden usercontrol sat ind på en side der bruger denne masterpage.

Kan det forstås?

:-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. december 2006 - 20:14 #1
Du kan gøre det ved at lave en public property på din masterpage som returnerer værdien fra den anden usercontrol.
Avatar billede bongo20 Nybegynder
15. december 2006 - 20:56 #2
ja det var planen,. men hvordan får jeg fat i ting og sager på min masterpage ??
Avatar billede bongo20 Nybegynder
15. december 2006 - 20:56 #3
altså fra en usercontrol,. ikke fra en aspx side
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. december 2006 - 21:02 #4
masterpage:

public string enproperty
{
get{ return dinusercontrolproperty;}

set{ dinusercontrolproperty=value;}
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. december 2006 - 21:03 #5
usercontrol:

private string propertien;
public string Propertien
{
get{ return propertien;}

set{ propertien=value;}
}
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. december 2006 - 21:03 #6
masterpage skal være

public string enproperty
{
get{ return dinusercontrol.Propertien;}

set{ dinusercontrol.Propertien=value;}
}
Avatar billede bongo20 Nybegynder
15. december 2006 - 21:33 #7
er det ikke korrekt at når du bruger denne her:

public string enproperty
{
get{ return dinusercontrol.Propertien;}

set{ dinusercontrol.Propertien=value;}
}

så kræver det at denne usercontrol er sat ind i masterpagen?

og det løser den ene del af mit problem,. men den usercontrol der skal afgøre værdien i disse properties sættes ind på en helt anden side, som bare bruger denne masterpage.. så egentlig skal værdien i den ene usercontrol bestemme værdien i den anden...

Det er ikke helt løst med det du sendte vel ?
Avatar billede bongo20 Nybegynder
15. december 2006 - 21:42 #8
jeg regner med jeg noget med this.masterpage.propertien = "duttedut";
og dette skulle så kaldes fra den usercontrol som sættes ind på default.aspx