Avatar billede albatros Nybegynder
15. december 2006 - 14:23 Der er 7 kommentarer

xml - php

Hey! :)

Jeg er lidt i tvivl om det er det rigtige sted jeg henvender mig, men jeg har et lille problem. Mine php færdigheder er ikke de største så jeg håber på lidt hjælp fra jer php guro'er :)

Jeg har en flash fil der sender noget xml, hvordan får jeg php til at snuppe det og så smide det i en mySQL database?
Avatar billede coderdk Praktikant
15. december 2006 - 20:07 #1
PHP4 eller PHP5?
Avatar billede albatros Nybegynder
15. december 2006 - 20:23 #2
PHP5 :)
Avatar billede coderdk Praktikant
15. december 2006 - 21:24 #3
Med SimpleXML er det meget nemt! http://dk.php.net/simplexml

Eksempel:

Med filen test.xml, som ser sådan ud:

<?xml version="1.0"?>
  <library>
  <category id="fiction">
    <book>
    <title>Quicksilver</title>
    </book>
    <book>
    <title>The Confusion</title>
    </book>
    <book>
    <title>The System of the World</title>
    </book>
  </category>
  </library>

Kan du køre koden:

<?php

  $lib = simplexml_load_file( "test.xml" );
  foreach ( $lib->category as $category )
  {
    echo "Category: " . $category['id'] . "<br>";
    foreach ( $category->book as $book )
    {
        echo "Title: " . $book->title . "<br>";
    }

?>
Avatar billede albatros Nybegynder
15. december 2006 - 23:04 #4
Problemet er bare at Flash ikke skriver nogen xml fil, den sender bare noget xml data til en php fil, dvs, der bliver aldrig rigtig lavet en xml fil. Det er sådan set det samme som hvis jeg sender noget data fra Flash ud til en php fil som så ligger det i en database, her sender jeg baer noget xml til en php fil som jeg så skal have lagt i en database.
Avatar billede schneidereit Nybegynder
16. december 2006 - 11:26 #5
hvordan sender den det er det via POST/GET til en specifik url?
Avatar billede coderdk Praktikant
16. december 2006 - 11:32 #6
Det kan være du kan bruge simplexml_load_string( "php://input" );
Avatar billede schneidereit Nybegynder
16. december 2006 - 11:41 #7
Det er vel bare et spørgsmål at smide data i $xmlvar og så loade dem ind via
$xml = new SimpleXMLElement($xmlvar) ?