Avatar billede Slettet bruger
15. december 2006 - 12:50 Der er 1 løsning

Udvælgelse af bestemte data

Hej

Jeg har en XML-fil med følgende format:

<tic>
<message id="DRD_5853" version="3" owner="DRD" situation="5853">
…data…
</message>
</tic>

Jeg vil lave en udvælgelse hvor jeg kun viser de felter hvor owner er = DRD som i ovenstående.

Jeg forsøger med følgende i en XSL-fil men det giver ikke rigtig noget resultat:

<?xml version="1.0"?>
<xsl:stylesheet xmlns:xsl="http://www.w3.org/TR/WD-xsl">
<xsl:template match="/">
<html>
<head>
<title>Vejarbejder i Aalborg Kommune</title>
</head>
<body bgcolor="#ffffff">
<table bgcolor="#ffffff" border="0" cellpadding="2" cellspacing="2" width="600">
<xsl:for-each select="tic/message">
<xsl:template match="tic/message">
<xsl:if test = "@owner = 'DRD'">
<tr>

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2006 - 13:33 #1
For det første skal du bruge det oficielle XSLT namespace i stedet for det gamle "Working Draft", dvs.:

  xmlns:xsl="http://www.w3.org/1999/XSL/Transform"

For det andet ser det ud som om du lægger en template indeni en for-each - det kan man ikke. Hvis det eneste du vil have ud, er message elementer med @owner="DRD", så lav en template der definerer den måde du vil have en generel message til at se ud, f.eks.:

<xsl:template match="message">
<p>
  Besked: <xsl:value-of select="."/>
</p>
</xsl:template>

Derefter fortæller du i din rod-template at du kun er interesseret i at få DRD's beskeder:

<xsl:template match="/">
... (før messages)

  <xsl:apply-templates select="tic/message[@owner = 'DRD']" />

... (efter messages)
</xsl:template>

/CS