Avatar billede asboas Nybegynder
15. december 2006 - 00:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tilmeldings Side, hvor?

Hej Folkens... Jeg håber, at der er nogle af jer der kan pege mig i en retning...

Jeg sidder med den tvivlsomme glæde, at se om det kan lade sig gøre, at lave en "form" på en hjemmeside hvor på, folk skal kunne melde sig til et arrangement... Det bør nok her nævnes, at det her er for en frivillig forening, så det er ikke noget vi kan kaste penge efter og derfor er det heller ikke et "job tilbud" mere om der er nogle der kan fortælle mig hvor jeg kan finde en "tutorial" der forklarer hvordan det skal gøres...

Det der skal bruges, er som sagt en side, hvor man kan udfylde nogle forskellige tekstboxe (navn, add. ect.) og så sætte kryds i nogle kasser (overnatter, morgenmad, aftensmad ect.)

Slutteligt skal der naturligvis være en submit knap, der så snupper dataen og enten smider det i en database, eller sender det på en mail til mig (og til den tilmeldte hvis han/hun har skrevet sin email)

Nogle bud på hvor jeg kan finde noget der kan få mig startet ud på det her...
Avatar billede coderdk Praktikant
15. december 2006 - 02:50 #1
Her er et eksempel du kan bygge videre på:

<?php

  if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )
  {
      $til = "din@mail.dk";
      $emne = "Mail fra sitet";
      $msg = "Dette er fra formen!\nNavn: $_POST[navn]\n\nNice, huh?";
      mail( $til,$emne,$msg,"From: $til\r\nReply-To: $til" );
  }

?>
<form method="post">
Dit navn: <input type="text" name="navn">
<input type="submit" name="sbmit" value="Send">
</form>
Avatar billede coderdk Praktikant
15. december 2006 - 02:50 #2
\n i $msg burde have været \r\n :)
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
15. december 2006 - 09:32 #3
du kan se om denne kan bruges http://opret.barnlille.dk

Er det sådan noget ala den du leder efter, for du kan godt få koden, og så bare rette den til. Til hvad du nu skulle bruge.

Den er lavet i PHP og sender en bekræftelse til den som har udfyldt den.
Avatar billede asboas Nybegynder
15. december 2006 - 09:41 #4
Det er faktisk meget tæt på det jeg skal bruge... jeg ville være meget taknemmelig hvis jeg måtte få koden til den...

andreas.boas@gmail.com
hvis du vil sende den...
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
15. december 2006 - 11:57 #5
Er sendt
Avatar billede ravsted-dk Nybegynder
15. december 2006 - 11:58 #6
Svar
Avatar billede asboas Nybegynder
15. december 2006 - 12:34 #7
Jeg venter med spænding på mailen