Avatar billede lenn Nybegynder
14. december 2006 - 23:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvad gør jeg forkert?

Jeg har netop købt dette IDE controller kort: http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=330148 - da mit nye bundkort ikke havde mere end én IDE port. Nu er den installeret sammen med en frisk installation af windows xp pro, men jeg kan ikke få den til at vise mine 2 DVD-drev der er sat til den, på trods af at kortet skulle kunne klare alle typer af DVD drev, er der noget der kan komme med en "guide" til hvordan jeg kommer videre og får den til at virke?

PFT

Lenn
Avatar billede off-line Nybegynder
14. december 2006 - 23:53 #1
Har du sat jumperne som de skal bruges. Master/slave?
Avatar billede lenn Nybegynder
15. december 2006 - 00:07 #2
Jeps - de er sat som det skal være
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2006 - 00:10 #3
Prøv at se om fejlen ligger her:
Klik på Start – Klik på Kør > Skriv: Regedit  - OK
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}  ( findes kun en mappe der begynder med: 4D36E965 )
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.  –  Genstart Pc`en.
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2006 - 00:11 #4
Ps. – skulle ikke med.
Avatar billede lenn Nybegynder
15. december 2006 - 00:24 #5
De står der ikke... desværre :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. december 2006 - 00:30 #6
Har du set, om de står i Bios (auto) Og om de står i diskhåndtering.
Hvis de står i diskhåndtering uden drevbogstav, så giv dem et - med højreklik.
Avatar billede lenn Nybegynder
15. december 2006 - 19:41 #7
De står ikke i BIOS ogjeg kan heller ikke se dem i diskhåndteringen... Jeg kan se IDE-controllerkortet som en SCSI- og RAID-controllere i enhedshåndtering - det ser ud til at den virker fint - men diskene kan jeg ikke se...
Avatar billede nobob Nybegynder
15. december 2006 - 20:01 #8
Controlleren har vel sin egen bios, starter den ikke når computeren starter???
Avatar billede off-line Nybegynder
18. december 2006 - 17:54 #9
SCSI controller, skulle der ikke stå Ide controller? Jeg kan ikke se på
dit link, hvad det er for en controller, men er du sikker på,det er en Ide controller?
Avatar billede lenn Nybegynder
18. december 2006 - 19:56 #10
Den kan tage IDE drev alt fra harddiske til DVD brændere... Det står der i manualen. Den har sin egen BIOS, det fandt jeg lige ud af, men jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal gøre, det er alt sammen noget med RAID - ikke noget med "find mine dvd-dreve" :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
18. december 2006 - 20:07 #11
Raid er noget bras, når man ikke har brug for det. Kan du ikke sætte din HD
over på det kort, og så¨sætte dine 2 DVD drev på bundkortet?
Jeg er i øvrigt forbavset over, at at dit bundkort kun har et Ide slot. Hvad
er det for et bundkort?
Avatar billede lenn Nybegynder
18. december 2006 - 20:17 #12
Jeg sad faktisk lige og tænkte det samme - at smide HD på RAID kortet og DVD på bundkortet. Det er er et ASUS M2N-SLi Deluxe bundkort...

Jeg prøver lige ombytningen, og ser om jeg kan fåden til at boote fra controlleren... Vender snart tilbage..

Lenn
Avatar billede lenn Nybegynder
18. december 2006 - 21:00 #13
Det virker heller ikke. Jeg kan godt få den til at boote på den ene harddisk - men dvd-drev finder den aldirg. Med det samme jeg sætter nr. 2 harddisk til, så laver den boot-failure på Harddiskene - de er sat rigtigt på med jumpere osv - så nu kører jeg atter med 2 HD på bundkortet og 2 dvd-drev på RAID controlleren, den kan dog ikke finde dem...

Lenn
Avatar billede off-line Nybegynder
18. december 2006 - 21:05 #14
Hvad så med een hd som master og et drev som slave x2?
Avatar billede lenn Nybegynder
18. december 2006 - 21:54 #15
...virker heller ikke, men jeg knokler lige lidt videre med det. Kommer med en update når jeg ved mere..
Avatar billede nobob Nybegynder
19. december 2006 - 10:16 #16
Det fedeste er jo at køre med 1 hd på hver IDE kanal, så dem smider du på RAID controlleren. HUSK 1 på hver kanal... det giver meget bedre hastighed på de 2 diske. Så smider du dine 2 DVD-drev på bundkortets controller. Så sætter du den til at boote fra din raid controlleren inde i bundkortets BIOS, og i controllerens BIOS sætter du den til at boote fra den primære kanal, og slår ALT RAID fra, og så burde det spille. Disken på den sekundære kanal skal osse være master.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. december 2006 - 23:47 #17
Lykkedes det?
Avatar billede lenn Nybegynder
20. oktober 2008 - 09:52 #18
Droppet...  tak for deltagelse...