Avatar billede qaaq Nybegynder
14. december 2006 - 17:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

replace kode tager for lang tid

Hej, jeg har nedenstående kode som erstter de danske tegn til html-formatering. (fordi at de skal vises på en ssl krypteret side som ikke understøtter de danske teng).
Men det tager UFATTELIGT lang tid for koden at køre igennem, hvad kan jeg gøre for at speede det up?

---------------------------kode-------------
Session_Kasse_Email             = Replace(Session_Kasse_Email,"Æ","Æ")
Session_Kasse_Email             = Replace(Session_Kasse_Email,"Ø","Ø")
Session_Kasse_Email             = Replace(Session_Kasse_Email,"Å","Å")
Session_Kasse_Email             = Replace(Session_Kasse_Email,"æ","æ")
Session_Kasse_Email             = Replace(Session_Kasse_Email,"ø","ø")
Session_Kasse_Email             = Replace(Session_Kasse_Email,"å","å")

Session_Kasse_Navn             = Replace(Session_Kasse_Navn,"Æ","Æ")
Session_Kasse_Navn             = Replace(Session_Kasse_Navn,"Ø","Ø")
Session_Kasse_Navn             = Replace(Session_Kasse_Navn,"Å","Å")
Session_Kasse_Navn             = Replace(Session_Kasse_Navn,"æ","æ")
Session_Kasse_Navn             = Replace(Session_Kasse_Navn,"ø","ø")
Session_Kasse_Navn             = Replace(Session_Kasse_Navn,"å","å")

Session_Kasse_Adresse             = Replace(Session_Kasse_Adresse,"Æ","Æ")
Session_Kasse_Adresse             = Replace(Session_Kasse_Adresse,"Ø","Ø")
Session_Kasse_Adresse             = Replace(Session_Kasse_Adresse,"Å","Å")
Session_Kasse_Adresse             = Replace(Session_Kasse_Adresse,"æ","æ")
Session_Kasse_Adresse             = Replace(Session_Kasse_Adresse,"ø","ø")
Session_Kasse_Adresse             = Replace(Session_Kasse_Adresse,"å","å")

Session_Kasse_Adresse2             = Replace(Session_Kasse_Adresse2,"Æ","Æ")
Session_Kasse_Adresse2             = Replace(Session_Kasse_Adresse2,"Ø","Ø")
Session_Kasse_Adresse2             = Replace(Session_Kasse_Adresse2,"Å","Å")
Session_Kasse_Adresse2             = Replace(Session_Kasse_Adresse2,"æ","æ")
Session_Kasse_Adresse2             = Replace(Session_Kasse_Adresse2,"ø","ø")
Session_Kasse_Adresse2             = Replace(Session_Kasse_Adresse2,"å","å")

Session_Kasse_By             = Replace(Session_Kasse_By,"Æ","Æ")
Session_Kasse_By             = Replace(Session_Kasse_By,"Ø","Ø")
Session_Kasse_By             = Replace(Session_Kasse_By,"Å","Å")
Session_Kasse_By             = Replace(Session_Kasse_By,"æ","æ")
Session_Kasse_By             = Replace(Session_Kasse_By,"ø","ø")
Session_Kasse_By             = Replace(Session_Kasse_By,"å","å")

Session_Kurv             = Replace(Session_Kurv,"Æ","Æ")
Session_Kurv             = Replace(Session_Kurv,"Ø","Ø")
Session_Kurv             = Replace(Session_Kurv,"Å","Å")
Session_Kurv             = Replace(Session_Kurv,"æ","æ")
Session_Kurv             = Replace(Session_Kurv,"ø","ø")
Session_Kurv             = Replace(Session_Kurv,"å","å")

Session_Kasse_LevNavn             = Replace(Session_Kasse_LevNavn,"Æ","Æ")
Session_Kasse_LevNavn             = Replace(Session_Kasse_LevNavn,"Ø","Ø")
Session_Kasse_LevNavn             = Replace(Session_Kasse_LevNavn,"Å","Å")
Session_Kasse_LevNavn             = Replace(Session_Kasse_LevNavn,"æ","æ")
Session_Kasse_LevNavn             = Replace(Session_Kasse_LevNavn,"ø","ø")
Session_Kasse_LevNavn             = Replace(Session_Kasse_LevNavn,"å","å")

Session_Kasse_LevAdresse             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse,"Æ","Æ")
Session_Kasse_LevAdresse             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse,"Ø","Ø")
Session_Kasse_LevAdresse             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse,"Å","Å")
Session_Kasse_LevAdresse             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse,"æ","æ")
Session_Kasse_LevAdresse             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse,"ø","ø")
Session_Kasse_LevAdresse             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse,"å","å")

Session_Kasse_LevAdresse2             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse2,"Æ","Æ")
Session_Kasse_LevAdresse2             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse2,"Ø","Ø")
Session_Kasse_LevAdresse2             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse2,"Å","Å")
Session_Kasse_LevAdresse2             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse2,"æ","æ")
Session_Kasse_LevAdresse2             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse2,"ø","ø")
Session_Kasse_LevAdresse2             = Replace(Session_Kasse_LevAdresse2,"å","å")

Session_Kasse_LevBy             = Replace(Session_Kasse_LevBy,"Æ","Æ")
Session_Kasse_LevBy             = Replace(Session_Kasse_LevBy,"Ø","Ø")
Session_Kasse_LevBy             = Replace(Session_Kasse_LevBy,"Å","Å")
Session_Kasse_LevBy             = Replace(Session_Kasse_LevBy,"æ","æ")
Session_Kasse_LevBy             = Replace(Session_Kasse_LevBy,"ø","ø")
Session_Kasse_LevBy             = Replace(Session_Kasse_LevBy,"å","å")
Avatar billede qaaq Nybegynder
14. december 2006 - 17:23 #1
PS: den replacer omvendt i Session_Kasse_Email fordi den bruges til noget andet.. (lang historie)
Avatar billede kalp Novice
14. december 2006 - 20:46 #2
Dim obj
For Each obj In Session.Contents
Session(obj)    = Replace(Session(obj),"Æ","Æ")
Session(obj)    = Replace(Session(obj),"Ø","Ø")
Session(obj)    = Replace(Session(obj),"Å","Å")
Session(obj)    = Replace(Session(obj),"æ","æ")
Session(obj)    = Replace(Session(obj),"ø","ø")
Session(obj)    = Replace(Session(obj),"å","å")
Next
Avatar billede kalp Novice
14. december 2006 - 20:48 #3
du skal nok lige lave en if i løkken som tjekker om du har fat i email... for den skulle jo laves lidt anderledes.. så  if Session(obj) <>  Session_Kasse_Email så skal den køre det i løkken
Avatar billede tjaz Nybegynder
14. december 2006 - 22:01 #4
hvad er der galt med server.htmlencode() ?
Avatar billede qaaq Nybegynder
14. december 2006 - 22:26 #5
tjaz: følger der en forklaring med den kommentar?
Avatar billede qaaq Nybegynder
14. december 2006 - 23:45 #6
kalp, det virkede sgu!
Avatar billede kalp Novice
15. december 2006 - 09:56 #7
tjaz >> I don't know... har jeg aldrig benyttet=)

gaaq >> Det er jeg glad for;) og tak for point.. man må sige du fik sparet en masse kode linjer!!
Avatar billede tjaz Nybegynder
16. december 2006 - 13:57 #8