Avatar billede snofru Nybegynder
14. december 2006 - 12:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LoadMovie 1 og 2 og 3 osv.

Jeg skal have loaded nogle movieclips in i en flash, tanken var at de skulle afspiles en efter en, men det giver grå hår, så jeg håber nogen kan hjælpe.

I mit hovedprogram har jeg oprettet et nyt layer med et moviclip jeg har givet instance name'et "movie1".

Jeg vil så via actionscript loade de forskellige movies ind her!

var moviesToLoad = Array("film1.swf", "film2.swf", "film3.swf");
movieCount = 0;

loadMovie(moviesToLoad[movieCount++], "movie1");

Den første film bliver loaded, men hvordan kommer jeg videre ???
Jeg har prøvet mange ting med noget event håndtering osv., men jeg synes ikke helt jeg kan får det til at virke.

Et andet problem er hvordan finder jeg ud af om den første film er slut ? Jeg har set man måske kan bruge _totalframes, men kan ikke helt finde ud af ar se hvor langt den er kommet.

Jeg håber nogen kan hjælpe !
Avatar billede jboy1402 Nybegynder
15. december 2006 - 10:09 #1
for(i in moviesToLoad)
{
  loadMovie(moviesToLoad[i], this["movie" + i]);
}

du bruger et loop, som "kører" dit array igennem. den anden parameter er et movieclip som skal holde din loadede swf. I dette tilfælde movie0, movie1 og movie2 placeret på Stage, dette kan du bare modificere så det passer til din opbygning.

Ønsker du mere kontrol over dine eksterne filer, som skal loades ind i Flash kan du bruge MovieClipLoader.
Avatar billede snofru Nybegynder
19. december 2006 - 15:06 #2
Tak for dit svar Jboy.

Din underlige for løkke, svare det til en foreach i php ? JEg kan dog ikke få den til at køre rigtgt, den tager altid kun den sidste værdi i arrayet, men det er sikert et mindre problem.

Jeg har prøvet andre ændre for lykken til en jeg ved virker, men helder ikke her har jeg held med at få det til at køre. Det er stadig kun det sidste movieClip der bliver afspillet.

Skal koden ligge i et event ?

MovieClipLoader, findes den i MX ver. 6.0?
Avatar billede snofru Nybegynder
28. december 2006 - 00:33 #3
Lukker nu, har fundet en anden løsning.