Avatar billede dgs Nybegynder
14. december 2006 - 12:20 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer et et array

jeg er lige begyndt at kode lidt i C# men jeg ville gerne at jeg kunne få langt tingene ind i et array, men siden kommer med en fejl når jeg prøver at se den, er der en venlig sjæl som kan hjælpe lidt med at få det til at virke, men som sagt jeg er nybegynder.
koden:
------------------------------------------------------------
            string[] Mye;
            for (int i = 1; i <= 20; i++)
            {

                if (Request.Form["ASInd" + i.ToString()] != String.Empty || Request.Form["ASS" + i.ToString()] != "")
                {
              Mye[i] = Request.Form["ASInd" + i.ToString()] + "#" + Request.Form["ASS" + i.ToString()] + "#" + Request.Form["ASAntal" + i.ToString()];
                }
----------------------------------------------------
Avatar billede dgs Nybegynder
14. december 2006 - 12:27 #1
ups glemte da at skrive fejlen, men her kommer det den siger når jeg forsøger at komme ind på siden:

Compiler Error Message: CS0165: Use of unassigned local variable 'Mye'

Source Error:

Line 135:                if (Request.Form["ASInd" + i.ToString()] != String.Empty || Request.Form["ASS" + i.ToString()] != "")
Line 136:                {
Line 137:              Mye[0] = Request.Form["ASInd" + i.ToString()] + "#" + Request.Form["ASS" + i.ToString()] + "#" + Request.Form["ASAntal" + i.ToString()];
Line 138:                }
Line 139:            }

Source File: c:\Inetpub\wwwroot\OpskriftDatabase4\Default.aspx.cs    Line: 137
Avatar billede dgs Nybegynder
14. december 2006 - 12:30 #2
det køre da bare rigtigt idag, her kommer den rigtige fejlkode:
(er der en admin der lige vil fjerne mit indlæg fra før,)

Compiler Error Message: CS0165: Use of unassigned local variable 'Mye'

Source Error:

Line 135:                if (Request.Form["ASInd" + i.ToString()] != String.Empty || Request.Form["ASS" + i.ToString()] != "")
Line 136:                {
Line 137:              Mye[i] = Request.Form["ASInd" + i.ToString()] + "#" + Request.Form["ASS" + i.ToString()] + "#" + Request.Form["ASAntal" + i.ToString()];
Line 138:                }
Line 139:            }

Source File: c:\Inetpub\wwwroot\OpskriftDatabase4\Default.aspx.cs    Line: 137
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2006 - 12:35 #3
Måske lave et array:

          string[] Mye = new String[21];
Avatar billede dgs Nybegynder
14. december 2006 - 16:39 #4
erikjacobsen du skal have mange tak for hjælpen det var det jeg havde glemt, det virker nu

kan du ikke lige oprette et svar så jeg kan give dig pointene ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2006 - 19:40 #5
Nej tak, jeg samler slet ikke på point.

Når du opretter et array med  new String[21] får du pladserne fra 0 til 20. Du løber fra 1 til 20. Det ville være mere normalt at gå fra 0 til 19 og så lave et med:  new String[20]
Avatar billede dgs Nybegynder
14. december 2006 - 21:33 #6
bestemmer du selv, men du skal ihvertfald have mange tak for hjælpen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. december 2006 - 21:34 #7
Ok - og svar selv, accepter eget svar (for at få ryddet op)
Avatar billede dgs Nybegynder
14. december 2006 - 21:41 #8
erikjacobsen ville ikke have pointene :S selv om han jo fortjente dem for en god hurtig hjælp