Avatar billede kjole Nybegynder
13. december 2006 - 20:30 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes kasse om checkbox i IE

I IE oplever jeg en hvid kasse med en sort kant på ved checkboxe. Dette problem opstår ikke i firefox.
hvordan fjernes den?

Kan ikke finde ud af hvordan jeg fanger checkboxen i CSS: her kommer lidt HTML kode:
    <td class="rightMenu" valign="top">        <table cellpadding="0" cellspacing="0" class="moduletable">
                <tr>
            <td>
                <form action="" method="post" id="mod_loginform" style="margin:0px;">

<table width="100%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0" style="align:center" class="mod_login">
<tr><td><span id="mod_login_usernametext"><label for="mod_login_username">Brugernavn</label></span><br />
<input type="text" name="username" id="mod_login_username" class="inputbox" size="10" /><br />

<span id="mod_login_passwordtext"><label for="mod_login_password">Adgangskode</label></span><br /><input type="password" name="passwd" id="mod_login_password" class="inputbox" size="10" /><br />
<input type="hidden" name="op2" value="login" />
<input type="hidden" name="lang" value="danish" />
<input type="hidden" name="return" value="" />
<input type="hidden" name="message" value="0" />
<input type="checkbox" name="remember" id="mod_login_remember" class="inputbox" value="yes" /> <span id="mod_login_remembermetext"><label for="mod_login_remember">Husk mig</label></span><br />
<input type="submit" name="Submit" class="button" value="Log ind" /></td></tr>
Avatar billede kjole Nybegynder
13. december 2006 - 20:31 #1
Har prøvet #mod_login_remember {}, #mod_loginform.mod_login_remember uden held
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2006 - 10:11 #2
<ole>

En checkbox består af en sort firkant ... det er ikke et problem, at IE viser den, som sådan én ser ud  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede kjole Nybegynder
14. december 2006 - 12:13 #3
Hej Ole,

Du kan prøve at se hvad jeg mener her:
http://img204.imageshack.us/img204/6443/joomlabj4.jpg
Avatar billede kjole Nybegynder
14. december 2006 - 19:33 #4
Slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede keysersoze Guru
14. december 2006 - 22:50 #5
den boks kommer udelukkende fordi du har tilføjet en ligegyldig style/class på din checkbox - hvis du fjerne den vil detk omme til at se helt normalt ud.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
14. december 2006 - 22:54 #6
Kan du ikke bare sætte style til border 0? - så fjerner den da borderne rundt om!
<input type="checkbox" name="remember" id="mod_login_remember" class="inputbox" value="yes" style="border:0px;background-color:transparent;" />
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2006 - 12:29 #7
webudvikleren >> test, før du skriver  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
15. december 2006 - 12:33 #8
kjole >> Den border, du viser, er en, du selv har tilføjet  ;o)

Mon ikke, der i din CSS-kode står noget à la:

input {
    border: 1px solid black;
}

- og gør der det, vil webudviklerens forslag naturligvis hjælpe ... men det ville da være noget fiksere kun at sætte borders på de elementer, der skal have borders  =)
Avatar billede kjole Nybegynder
16. december 2006 - 16:26 #9
keysersoze kom først med det rigtige svar... tak for tiden alle sammen
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2006 - 16:31 #10
jamen - så lægger jeg da et svar :)