Avatar billede flemminghave Nybegynder
13. december 2006 - 19:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hastighed på access 2002-2003

Jeg er ved at ligge en portal online og da portalen kører på access database vil jeg gerne høre hvad begrænsningerne ca er.

Jeg prøvet at vurdere hvor meget data der ca vil blive skrevet til databasen.

Jeg regner med ca 1000 medlemmer som opretter ca 40 emner og 300-700 svar om dagen.

Disse tal er kun spekulationer, men jeg vil gerne vide om der er nogen der kan fortælle mig hvordan databasen reagerer på det hastighedsmæssigt.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 19:59 #1
There is no limit to th enumber of recors, only a limit of the dB being max 2GB
Avatar billede flemminghave Nybegynder
13. december 2006 - 20:02 #2
Okay. Men hvis nu der er omkring 10-30 logget ind samtidig og der bliver postet kontinuerligt, vil det så få databasen til at køre langsomt??
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:03 #3
You could try and calculate how many byes (characters) each record contains * number of records per day. This will give you a VERY rough idea as to how your database will grow. But there are lots of other factors such as indexes on your tables.

You can also use more than one dB in your prtal which will giv eyou 2GB more for each one.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:07 #4
If you design your database/portal correctly I very much doubt that you will have 10 or more people actually querying or updating the dB at the same time.
You make a connection to the dB ONLY when you read or write. And as soon as you are finished you close the connection. While I am writing this I am NOT connected to the dB, so I am not using the dB at all. As soon as I press the Sen dbutton then I use the dB, but only until the date gets written to the dB.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:08 #5
.. but only until the date gets written to the dB
=
but only until the data gets written to the dB
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:12 #6
At the moment there are over 350 users online in eksperten, but not all of these are actually querying the dB.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:15 #7
You could also consider using MySQL or even Microsoft SQL Server you think that Access cant take the load. But you could also start with Access and upgrade later if necessary.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
13. december 2006 - 20:15 #8
Okay. Takker mange gange for svaret. Databasen og connections skulle gerne virke optimalt, men jeg ville lige høre lidt om hastigheden.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
13. december 2006 - 20:16 #9
Jeg har faktisk selv overvejet Microsoft SQL da det efter sigende skulle være den hurtigste..
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:20 #10
I dont think performance has improved much at all for 2002/2003. Try making use of indexes on the fields you search on and only select the fields you need (NOT SELECT *) and Accss is actually quite fast.
Avatar billede terry Ekspert
13. december 2006 - 20:20 #11
og tak for points