Avatar billede c-sharp Nybegynder
13. december 2006 - 17:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Spørgsmål til FormsAuthentication

Jeg skal lave et site hvor der skal være en del sider som er frit tilgængelige, derudover skal der være en masse sider som kræver at man er logget ind. Hvordan bør jeg implementerer det?

Jeg har tænkt på at bruge FormsAuthentication men kræver det ikke at de sider der skal beskyttes ligger i en mappe for sig selv, for det er jeg ikke interesserte i.
Avatar billede thrytter Nybegynder
13. december 2006 - 19:04 #1
Beskyttede filer skal ikke nødvendigvis placeres i em særskilt mappe.

Du kan i web.config eks. angive at alle filer skal være beskyttede eks.

<!--  AUTHORIZATION This section sets the authorization policies of the application. You can allow or deny access to application resources by user or role. Wildcards: "*" mean everyone, "?" means anonymous unauthenticated) users.
-->

<authorization>
  <deny users="?"/>
    <!--  <allow    users="[comma separated list of users]"
                    roles="[comma separated list of roles]"/>
            <deny      users="[comma separated list of users]"
                        roles="[comma separated list of roles]"/>
    -->
</authorization>

og derefter angive at enkelte filer skal være tilgængelige for alle, eks

<location path="beskyttet_fil.aspx">
  <system.web>
    <authorization>
      <allow users="*"/>
    </authorization>
  </system.web>
</location>

som skal placeres efter det normale <system.web> </system.web> afsnit i web.config

Det omvendte kan også lade sig gøre - at alle filer er tilgængelige for alle + efterfølgende undtagelse for beskyttede filer.
Avatar billede c-sharp Nybegynder
13. december 2006 - 21:17 #2
Tak for hjælpen