Avatar billede lighterus Nybegynder
12. december 2006 - 18:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Brug af mirror i 3d studio max.

Jeg kunne godt tænke mig at lave f.eks. en økse eller lignende ved hjælp af Box-modelling og meshsmooth, når man skal lave æggen på øksen vil jeg gerne vide hvordan man får formen som tegnet ">" kan forestille mig at man ved hjælp af mirror på en måde kan gøre det, men kan slet ikke overskue det lige nu, og søgning på mirror gav intet resultat :S
Avatar billede nopsen Ekspert
13. december 2006 - 10:39 #1
du kan lave den ved at bruge splines, lav en trekant og extrude den, ligesom det er lavet på billede nr 2 fra oven i denne tutorial, som dog ikke omhandler en økse.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. december 2006 - 13:01 #2
Avatar billede lighterus Nybegynder
15. december 2006 - 14:03 #3
Ja, men har luret det i mellemtiden :) bruger bare symmetry modifieren til at spejle den halvdel af formen jeg vil lave og så welder den det automatisk. Et problem med splines sammen med meshsmooth er at det ikke bliver lige så smooth :o
Avatar billede lighterus Nybegynder
15. december 2006 - 15:58 #4
afsluttet.
Avatar billede nopsen Ekspert
15. december 2006 - 16:40 #5
det kan der være noget om, godt du fandt ud af det :)