Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 16:25 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Dobbeltklik af højre musetast åbner et nyt vindue

Hey.

Mit problem består af, at når jeg dobbeltklikker på højre musetast, så åbnes et nyt vindue... Jeg har ingen idé om hvorfor, og har ikke stødt på andre der har oplevet det samme - endnu.

XP
IE7 (Den gjorde det også i IE6 - er ved at være træt af det)
logitech MX500 med logitech SW

Jeg har forresten også kigget lidt i div settings i Internet Options, og kigget lidt på addons.. Har ikke kunnet finde noget.

Mnc
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. december 2006 - 16:41 #1
har du kigget i settings, under musen i kontrolpanelet..?

Ellers slet musen i enhedshåndtering, og genstart.
Og / eller har du hentet en nye driver til den, det kan du også forsøge hvis det andet ikke virker..O)
http://www.logitech.com/index.cfm/downloads/categories/DK/DA,CRID=1792
Avatar billede jacla Nybegynder
12. december 2006 - 16:53 #2
Du skal ind i din Touchpad /pegeredskab neders i menulinien til højre.
Enkelt venstr-klik og vælg "pegeredskaber egenskaber" => Fanebladet "Enhedsindstillinger" Tast knappen "Indstillinger"
og et nyt vindue kommer frem.

I venstre side taster du på plusset ved "Knapper" vælg handling for Højreknap (Skal være  højreklik for kontekst menu og specialtræk)

Kan du ikke finde pegeredskab egenskaber i menulinien, prøv i kontrolpanelet.

Vh

Jan C";)
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 17:10 #3
Højre musetast er allerede konfigureret til "Button 2/Context Menu"
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. december 2006 - 17:34 #4
øv for ingen mails fra E..O/
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 17:45 #5
Har prøvet at fjerne musen i enhedshåndtering, og genstarte. Det hjalp ikke.
Og jeg har allerede den nyeste version af logitechs musedrivere.
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 17:48 #6
Fik lige øje på at jeg har glemt noget i min 'problemformulering'.

Det er når jeg dobbeltklikker med højre musetast i en Internet Explorer, at der åbnes et nyt (IE) vindue. Ligesom hvis man trykker Ctrl+N, bortset fra at den ikke går til den samme adresse, som den aktuelle URL i det vindue jeg dobbeltklikkede i, men blot about:blank (min start side).
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. december 2006 - 18:06 #7
har du prøvet at genskabe standarder under internetindstillinger.
(avanceret/programmer)
hvis det ikke virker, ville jeg checke for virus, og ellers geninstallere Ie.
Ved at fjerne det i tilføj/fjern programmer, og derefter opdatere windows.
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 18:13 #8
Nope, og mener heller ikke at dette skulle kunne hjælpe noget. Har ikke pillet ved andet end at slå 'friendly HTTP erros' fra, under advanced settings. (Hvilket jeg faktisk først lige har fået gjort idag, da jeg alligevel kiggede)
Men som tidligere nævnt, så husker jeg også at have haft problemet i IE6. Overvejer lidt at prøve at uninstalle logitechs drivere, og se om det kunne være dét. :|
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
12. december 2006 - 18:16 #9
prøv du kan altid installere den igen.
Men tror nu at problemet, ligger i IE..?
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 18:20 #10
Tja, det var ikke logitechs drivere der skabte problemet. Suk. Det ville jeg også være plat, hvis det var den nemme løsning der virkede :P
Må prøve IE
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 18:47 #11
Indtil videre har jeg prøvet:
Fjerne logitechs drivere - genstart
Fjerne IE7 - genstart
Køre spybot SD - genstart
Køre spybot SD igen.

Og den gør det stadigvæk.
Jeg er ved at være løbet tør for idéer.
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 19:19 #12
Har nu også prøvet at genetablere standard indstillinger, under avanceret, i internet options. hjalp ikke.
Har også prøvet at disable ALLE addons til IE. Hjalp heller ikke.
Har tilmed kørt hijackthis, og den fandt ikke noget.

:(
Avatar billede milter Ekspert
12. december 2006 - 20:04 #13
Prøv at åbne Kontrolpanel > Funktioner > Mappeindstillinger > Generelt > Kig på indstillingerne der, især "Klik på emner...."
Avatar billede mnc Nybegynder
12. december 2006 - 20:19 #14
Det er jo, som navnet også antyder, mappeindstillinger.

"fejlen" med at et nyt IE vindue åbnes når jeg dobbeltklikker på højre musetast, er et problem jeg ikke har stødt på andre steder før - ikke engang hørt om det.
Dét i mappeindstillinger med at dobbeltklikke/enkeltklikke på mapper og filer, er som standard sat til dobbeltklik (med Windows ME som undtagelse, hvis jeg ikke husker forkert).
Avatar billede mnc Nybegynder
14. december 2006 - 07:15 #15
Er der ikke nogen der har andre idéer? :|
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2006 - 20:16 #16
Måske er det musen. Har du prøvet med en anden?
Avatar billede mnc Nybegynder
15. december 2006 - 20:18 #17
Jeg har kun den ene mus.

Men hvis det sku være musen den var gal med, så ville det jo ikke kun ske i IE7.. Bare min tanke
Avatar billede mnc Nybegynder
15. december 2006 - 20:19 #18
I IE... sker også i IE6... My bad
Avatar billede milter Ekspert
15. december 2006 - 20:42 #19
Det er kun et gæt. Men jeg har været ude for adskillige mystiske ting med defekte mus.

En af dem var, at sommetider, når jeg klikkede et sted på skærmen, fes cursoren over på Start og venstreklikkede der af sig selv. Jeg var bange for, at en anden havde fået adgang til min computer, men det var en defekt mus.
Avatar billede mnc Nybegynder
07. januar 2007 - 00:56 #20
Fik ikke løst mit problem, så jeg tror at jeg lukker den her.