Avatar billede php_programmoer Nybegynder
12. december 2006 - 15:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lave en simpel tabel

Jeg ville høre om nogle have lyst til at lave en lille html tabel for mig, den skal se ud som følger:

der skal være 5 celler hvoraf den 4. celle altid skal være så står som muligt.. dvs først 3 normale celler i hver sin række (!) og derefter en ny række med en ny celle som udvider sig til at fylde den resterene plads på browser vinduet. Men for lige at gøre det endnu mere besværligt skal der altså også være en ny række med en ny celle i bunden af tabellen..

Det var det. Håber i vil hjælpe!
Avatar billede fennec Nybegynder
12. december 2006 - 15:46 #1
Kan du tegne det og lægge et billed et sted på nettet??
Evt "tegn" der herinde med - og |. Sådan her:
En tabel med 3 celler
|  |  |  |

Det ser ikke godt ud, men vi kan klip/klistre det ind i en editor hvor det står rigtigt.
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
12. december 2006 - 15:55 #2
Jeps, værsgod: http://gratisupload.dk/show.php?fileId=924

Som du kan se er den 4. celle udvidet indtil browserens kant.. men når der kommer alt for meget tekst i skal den selvfølgelig udvides i højden..
Avatar billede fennec Nybegynder
12. december 2006 - 16:25 #3
Sådan her:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
<style type="text/css">
html, body{height:100%;padding:0;margin:0;}
</style>
</head>
<body>
<table style="width:500px;height:100%;" align="center" border="1" cellspacing="0" cellpadding="2">
<tr>
    <td style="height:20px;">hejsa</td>
</tr>
<tr>
    <td style="height:100px;">hejsa</td>
</tr>
<tr>
    <td style="height:20px;">hejsa</td>
</tr>
<tr>
    <td style="">hejsa</td>
</tr>
<tr>
    <td style="height:20px;">hejsa</td>
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede php_programmoer Nybegynder
12. december 2006 - 19:04 #4
Det må jeg simpelthen sige.. Jeg har forsøgt og forsøgt i 3 dage nu!

Læg et svar ;)
Avatar billede fennec Nybegynder
13. december 2006 - 08:11 #5
.o) <-- One Eyed Jack