Avatar billede kxh Nybegynder
12. december 2006 - 12:05 Der er 6 kommentarer

SQL forespørgsel

Hej

Jeg har en tabel med to felter - created og tagid
created = tidstempel
tagid  = enten et tagid på seks cifte eller teksten notag

jeg vil gerne lave et select som kan se om de sidste x antal
registreringer er = notag - så jeg kan rejse en alarm.

Men hvordan kan man lave det i sql ?

// Kim
Avatar billede ramad Praktikant
12. december 2006 - 12:25 #1
Sådan noget ligende?

Du udskifter så bare X med det antal du vil have og [din tabel] med, ja dit tabel navn :)

SELECT TOP X *
FROM [din tabel]
WHERE Tagid = 'notag'
ORDER BY Created DESC
Avatar billede kxh Nybegynder
12. december 2006 - 12:38 #2
Hej

Det forslag tror jeg ikke jeg kan bruge
da den jo filtere de gode fra, det giver mig jo ikke et billede at hvor vidt
de sidste registreringer havde værdien 'notag', men kun de sidste registreringer som var 'notag'
Avatar billede ramad Praktikant
12. december 2006 - 12:42 #3
Hmm ok - jeg havde vist misforstået det du ville. Kan du så ikke bare undvære where sætningen?

SELECT TOP X *
FROM [din tabel]
ORDER BY Created DESC
Avatar billede kxh Nybegynder
12. december 2006 - 12:48 #4
jo i teorien, men da den skal ligge som et stored proc i sqlagent, skal jeg
have den til at se om de er = 'notag' alle rækkerne og hvis det er tilfældet
skal en anden stored proc kaldes, lidt kringlet at forklare
Avatar billede kxh Nybegynder
12. december 2006 - 13:00 #5
Hejsa

jeg har fået skrevet noget i en stored proc nu der kigger på de fem første registreringer og hvis de alle er notag bliver flaget rejst.
Avatar billede ramad Praktikant
12. december 2006 - 13:08 #6
Oki - må man se?

Nu ville det have været lettere at svare på hvis du havde nævnt at det skulle i en SP - men det var da godt at du fik det løst :)