Avatar billede mobildata Nybegynder
12. december 2006 - 09:53 Der er 6 kommentarer

ændre frameset rows

Hvordan gør jeg hvis jeg dynamisk vil ændre frameset rows fra:
rows="100%, 0%" til rows="0%, 100%" ?

eller bytte om på src i "main" og "load" ?

har prøvet at kalde fremesettet ved id og document.frameset. osv.. men uden held.

det skal bruges til en preload side. hvor at de første 3 sek vises "load" 100% i framesettet og bagefter vises "main" 100% i framesettet.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>hovedside</title>
</head>
<frameset rows="100%,0%" id="mainframe">
<frame src="1.html" frameborder="0" id="main">
<frame src="2.html" frameborder="0" id="load">
</frameset>
<noframes>Your Browser doesn´t support frames</noframes>
<body>
</body>
</html>
Avatar billede olebole Juniormester
12. december 2006 - 13:00 #1
<ole>

For det første skal DTD'en i selve frameset-dokumentet se sådan ud:
    <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
            "http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

Dernæst kan du fra en frame kalde med:
    parent.document.getElementById("mainframe").setAttribute("rows", "50%, 50%");

/mvh
</bole>
Avatar billede mobildata Nybegynder
12. december 2006 - 17:13 #2
efter at have kigget på setAttribute ser det rigtig nok ud men det virker bare ikke i praksis min kode ser nu sådan ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">
<html>
<head>
<title>TEST</title>
</head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
parent.document.getElementById("mainframe").setAttribute("rows", "50%, 50%");
</SCRIPT>
<frameset rows='100%,0%' id='mainframe'>
<frame src="1.html" frameborder="0">
<frame src="2.html" frameborder="0">
</frameset>
<noframes>Your Browser doesn´t support frames</noframes>
</html>

den burde splitte siden i 50%/50% men det gør den ikke
Avatar billede mobildata Nybegynder
12. december 2006 - 17:19 #3
rettelse, jeg skal selvfølgelig ikke bruge "parent" hvis jeg kalder den fra samme side men jeg har prøvet uden parent.
Avatar billede mobildata Nybegynder
12. december 2006 - 17:25 #4
igen rettelse, fik det til at virke. olebole du lægger bare et svar og tak for hjælpen!
Avatar billede olebole Juniormester
14. december 2006 - 09:54 #5
Selvtak  =)

Problemet med dit eksempel (12/12-2006 17:13:05) er, at framesettet endnu ikke er tegnet i browseren, når du prøver at udføre scriptet ... browseren læser jo også dokumentet ovenfra og ned  ;o)
Avatar billede roenving Novice
25. december 2006 - 02:22 #6
Lukketid ?-)