Avatar billede ppp2 Nybegynder
11. december 2006 - 20:43 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Firewall spærre

Hej
Jeg har fået at vide af min webudbyder at jeg har en firewall som går ind og blokere for et eller andet så jeg ikke kan uploade til min hjemmeside. Den kobler for det meste godt nok op men når jeg så vil overføre bliver jeg slået af. Det har ellers virket upåklagligt i 2 år.
Jeg har prøvet at slå windows firewall fra og det hjælper ikke og jeg mener at det er den eneste jeg har ?
Mit virusprogram er AVG og der mener jeg ikke at der er en firewall i.
Jeg har normalt brugt fronpages indbyggede FTP til at overføre data med men har efter problemet er opstået prøvet diverse FTP programmer og med samme resultat.
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2006 - 22:03 #1
prøv lige med denne http://www.smartftp.com/
Avatar billede sor1dk Nybegynder
11. december 2006 - 22:32 #2
Smartftp er payware. filezilla er freeware link: http://sourceforge.net/projects/filezilla

Hvis den eneste firewall på din maskine er windows, så skulle du finde dig en ny. Windows FW due ikke. Læs Dette:
http://www.firewallleaktester.com/termination.php

klik på link i bunden for at se en oversigt.

Det er ikke sandsynligt, at dit 'webhotel' har ret. Det er et standardsvar (det er ikke mig, men dig det er galt med svar)

Kontroller din login indtastning

søren
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2006 - 14:22 #3
@...søren

License SmartFTP

........Unlicensed................Licensed
Usage...Personal..................Personal
........Educational...............Educational

........Non-Profit Organization...Commercial

Trial... ingen....................30 days
Maintenance & Support...No........Yes
License Reminder........Yes.......No
Expiration..............Yes.......No
Built In Ads............None......None
Cost....................FREE!.....see pricing details

Jeg bruger, og har brugt den free-version meget længe, du får en gang i mellem en påmindelse om at du kan købe versionen.
Avatar billede Slettet bruger
12. december 2006 - 14:24 #4
Det er altså ikke nemt at stille kolonner op på eksperten, men håber du kan få et indtryk
Avatar billede sor1dk Nybegynder
12. december 2006 - 14:46 #5
@ibtage

OK OK du har ret - næsten :-) Jeg vil kalde det Nagware :-)
smartftp er sikkert Ok Jeg har ikke prøvet det.
Men vores lille chat gir' nok ingen mening for ppp2
Søren
Avatar billede langbein Nybegynder
12. december 2006 - 21:54 #6
Det finnes 2 forskjellige ftp standarder eller måter å kommunisere på. Disse er ikke nødvendigvis kompatible med hverandre. Hvis du for eskempel bruker din web browser som ftp klient eller et annet program som har denne mulighet, forsøk å veksle mellom "active ftp" og "passive ftp". Disse kjører ganske forskellig i forhold til en firewall.
Avatar billede ppp2 Nybegynder
13. december 2006 - 11:16 #7
Hej Langbein
Jeg har prøvet at skifte mellem "active ftp" og "passive ftp" for at se om det hjalp og det gjorde det ikke så i øjeblikket står jeg stadig status Q. Min webudbyder har dog efter en længere samtale i går indrømmet at det måske var ved dem at der var en fejl da der nu var et par flere som havde fået samme problem + at jeg nu har prøvet at koble op fra nogle andre PCér med samme resultat, at jeg bliver slået af.
Mvh Peter
Avatar billede langbein Nybegynder
16. december 2006 - 23:52 #8
Hallo :-)

Ser nå ellers en annen detalj i spørsmålet ditt. FrontPage bruker vel ikke ftp så vidt jeg vet "men sitt eget" system for filoverføring.

Bruker ellers selv både smartftp og MS Explorer som ftp klient. Enkelte steder går det best med den ene andre steder med den andre.
Avatar billede langbein Nybegynder
16. december 2006 - 23:54 #9
Det er ellers en kjent sak at både firewalls og natroutere kan ha problemer med ftp (selv om dette mest var i de gamle dager.)
Avatar billede ppp2 Nybegynder
18. december 2006 - 22:25 #10
Så er jeg tilbage. Jeg har nu igen forsøgt at finde en fejlen sammen med min webudbyder og de mener stadig fejlen ligger ved mig eller TDC som jeg får mit netforbindeles fra, nu har jeg så i dag forsøgt at finde fejlen sammen med TDC men de mener osse at fejlen ligger ved min PC og ikke forbindelsen ??? og henviste mig så til microsoft support. Jeg kan bare ikke forstå at jeg godt kan oploade til en anden hjemmeside jeg har, ved en anden webudbyder uden problemer ? Er efterhånden ved at løbe tør for idér. Hvad kan der være galt med min PC ?
Avatar billede langbein Nybegynder
19. december 2006 - 12:13 #11
.. eller din lokale router .. ?
Avatar billede ppp2 Nybegynder
19. december 2006 - 17:48 #12
Bruger SpeedStream 4100, kan det have noget at sige ??
Avatar billede ppp2 Nybegynder
19. december 2006 - 18:20 #13
Nu har jeg prøvet at koble en lånt bærbar til min speedstream 4100, for at se om det var den som  bremsede noget, men det gik det fint med at oploade til hjemmesiden via WS_FTP. Så problemet må altså være min stationære PC som har en forkert opsætning eller fejl.
Gad vide hvad det kan være ????
Avatar billede ppp2 Nybegynder
20. december 2006 - 17:21 #14
Spørgsmålet er lukket, jeg prøver i en ny kategorigruppe.
Mvh PPP2