Avatar billede asgrone Nybegynder
11. december 2006 - 14:15 Der er 5 kommentarer

problem med imageCreateFromJpeg

Hej
Jeg har pludselig fået et problem med "imageCreateFromJpeg" det har ellers virket fint før..
Er der en som kender en løsning?

Her er min kode:

    function loadImage($path)
    /*
    This function loads the image you want to resize.
    The function will return TRUE on a succes and FALSE on failure
    */
    {
        if ( $this->image ) {
            imagedestroy($this->image);
        }
        if ( !($this->image = imageCreateFromJpeg($path)) ) {
            return FALSE;
        } else {
            return TRUE;
        }
Avatar billede Slater Ekspert
11. december 2006 - 14:47 #1
Det ville nok virke en del bedre, hvis du skrev hvad problemet var ;)
Avatar billede asgrone Nybegynder
11. december 2006 - 15:02 #2
joda, det har du ret i.. problemet er dette:
"Fatal error: Call to undefined function: imagecreatefromjpeg() in C:\W3Sites\komputerwolf\www\include\wolfuploader\imagescale.php"
Det virker somom at der er blevet lavet noget om med imageCreateFromJpeg funktionen i PHP. Der står noget om det på php.net siden (http://dk2.php.net/manual/da/function.imagecreatefromjpeg.php) , men jeg kan ikke finde ud af om der er en løsning
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2006 - 15:06 #3
Det fungerer vist kun med nyere versioner af php. Hvilken version kører koden på?
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2006 - 15:07 #4
Sludder og vrøvl. Det skal vist være GD2 der skal bruges...
Avatar billede michael_stim Ekspert
11. december 2006 - 15:08 #5
Se hvilken version af gd-lib det bliver kørt på. det skal være 2.eren eller nyere.