Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 16:43 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

hijack this log

kære eksperter,
min win xp bærbare kører ekstremt langsomt efter en reformatering og geninstallering af win xp. på win joblisten fremgår det at cpu-en bruger 95 på 'aktiv systemproces' selvom jeg ikke laver andet end at skrive mail eller gå på nettet.
har prøvet det før, hvor det handlede om en eller anden lille bug, der var krøbet ind. håber i derude kan hjælpe mig via nedenstående hijackthis log:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:34:42, on 10-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Ewido Anti-spyware 4.0\guard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\tp4serv.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPONSCR.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCWLIcon.exe
C:\Programmer\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY_1\TpScrex.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCTray.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopIndex.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopDisplay.exe
C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktopCrawl.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
E:\Install\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [S3TRAY2] S3Tray2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4serv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe irprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [TPHOTKEY] C:\PROGRA~1\ThinkPad\PkgMgr\HOTKEY\TPHKMGR.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BMMGAG] RunDll32 C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\pwrmonit.dll,StartPwrMonitor
O4 - HKLM\..\Run: [BMMLREF] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\BMMLREF.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [TPKMAPHELPER] C:\Programmer\ThinkPad\Utilities\TpKmapAp.exe -helper
O4 - HKLM\..\Run: [TP4EX] tp4ex.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EZEJMNAP] C:\PROGRA~1\ThinkPad\UTILIT~1\EzEjMnAp.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UC_Start] C:\IBMTools\Updater\ucstartup.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ibmmessages] C:\Programmer\IBM\Messages By IBM\ibmmessages.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QCWLICON] C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCWLIcon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QCTray] C:\PROGRA~1\ThinkPad\CONNEC~1\QCTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Google Desktop Search] "C:\Programmer\Google\Google Desktop Search\GoogleDesktop.exe" /startup
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Programmer\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Bonjour - {7F9DB11C-E358-4ca6-A83D-ACC663939424} - C:\Programmer\Bonjour\ExplorerPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\bonjour\mdnsnsp.dll
O11 - Options group: [JAVA_IBM] Java (IBM)
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1160065628361
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1160104760902
O20 - AppInit_DLLs: C:\PROGRA~1\Google\GOOGLE~2\GOEC62~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: ewido anti-spyware 4.0 guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Ewido Anti-spyware 4.0\guard.exe
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: iPod Service - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: QCONSVC - IBM Corp. - C:\WINDOWS\System32\QCONSVC.EXE
O23 - Service: IBM KCU Service (TpKmpSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\TpKmpSVC.exe

gode ideer eller anbefalinger til, hvad jeg kan gøre?

på forhånd tak -
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2006 - 17:28 #1
Din log er ren, og min egen aktiv system process står på 99 hehe, så det er ikke et udtryk for hvor meget der bruges, men det modsatte. Tror jeg da nok ;) Er den meget langsom kan du kigge under enhedslisten - IDE controllere om harddisken kører PIO eller UDMA. Det skal IKKE stå som PIO.
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 17:45 #2
Ok. Har lige tjekket. Den står på Ultra DMA, så det kan ikke være det...
Og sagen er et at det ikke kun er, når maskinen ikke har det store at lave - også når jeg starter programmer eller udfører mere krævende tasks, kører den ekstremt langsomt som om CPU'en den er optaget af noget andet - den er i det hele taget bare rigtig sløv... undrer mig hvad det så kan være... Andre bud?
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2006 - 17:48 #3
Nej jeg har ikke lige et godt tip når maskinen lige er nyinstalleret og ser ren ud. Du skal bare sikre dig at alle drivere til grafikkort osv. er opdaterede, men ellers er jeg lidt blank lige nu.
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2006 - 17:49 #4
Måske er det Google Desktop der er synderen, men det er kun et langt skud :(
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 17:50 #5
ok. men tak for din tid.
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 17:50 #6
den var også installeret før og sparer mig meget tid med overblik over mails og filer - men jeg afinstallere lige og ser
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 19:16 #7
er der et godt bud på et lille program der kan styre hvilke programmer, der får lov at åbne under windows-startup?
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 19:19 #8
det lader til at maskinen er blevet kvikkere til at reagere efter jeg har fjernet google desktop - men før reformateringen var der ikke samme problem med at google desktop slugte så mange ressourcer...
er der noget jeg har gjort galt eller kan jeg gøre noget med fordelingen af ressourcer?
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2006 - 19:52 #9
du kan bruge msconfig fra 'kør' - der kan du slette markering for de programmer du ikke vil have skal starte.
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 21:35 #10
tak, den havde jeg glemt - sgu smart
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 21:40 #11
den køre faktisk generelt mere kvikt nu også efter jeg har fjernet noget af fyldet jeg kun bruger af og til - så lad mig give dig nogle point
10. december 2006 - 21:46 #13
Avatar billede nva Praktikant
10. december 2006 - 22:03 #14
svar :)
Avatar billede rune_b Nybegynder
10. december 2006 - 22:09 #15
jep :)