Avatar billede petermjensen Nybegynder
10. december 2006 - 15:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Axis webservice - array af objekter

Hej Eksperter,

Jeg har et problem med at få en webservice til at virke når den skal arbejde med et objekt indeholdende et array af objekter. Som parameter til servicen: public String insertDocument(Document doc)

Mit dokument objekt ser sådan ud:
public class Document()
{
    Field [] fields;
}

public class Field()
{
    String FieldName;
    String FieldValue;
}

Jeg kan fint returnere Document objektet til både java og PHP uden problemer.
Men når jeg bruger den som parameter får jeg følgene fejl:

AxisFault
faultCode: {http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/}Server.userException
faultSubcode:
faultString: org.xml.sax.SAXException: Invalid element in webservice.Field - item

Her er et udsnit af min wsdl: (Hvis i vil have mere end et udsnit så bare sig til så paster jeg det hele)

  <complexType name="Field">
    <sequence>
    <element name="FieldName" nillable="true" type="xsd:string"/>
    <element name="FieldValue" nillable="true" type="xsd:string"/>
    </sequence>
  </complexType>
  <complexType name="ArrayOfField">
    <sequence>
    <element maxOccurs="unbounded" minOccurs="0" name="item" type="impl:Field"/>
    </sequence>
  </complexType>
  <complexType name="Document">
    <sequence>
    <element name="Fields" nillable="true" type="impl:ArrayOfField"/>
    </sequence>
  </complexType>
  <element name="doc" type="impl:Document"/>
  <element name="insertDocumentReturn" type="xsd:string"/>

Jeg har prøvet lave service både i Doc/lit og doc/lit wrapped. Men begge med den samme fejl.

Jeg bruger axis version 1_3
Avatar billede petermjensen Nybegynder
11. december 2006 - 17:41 #1
Skal jeg lave noge serilization eller noget på array'et eller er det slet ikke muligt med axis?
Avatar billede petermjensen Nybegynder
17. december 2006 - 13:27 #2
Æv ingen svar. Hvis
Avatar billede petermjensen Nybegynder
17. december 2006 - 13:27 #3
ups manglede noget tekst: Hvis der er nogle der har et svar vil jeg meget gerne stille spørgsmålet igen.