Avatar billede snofru Nybegynder
10. december 2006 - 15:01 Der er 7 kommentarer

Newbie, GET og POST vars ind i flash

Jeg er helt grøn mht. til flash. Jeg har lavet en del i PHP, og kan derfor ikke forstå hvorfor jeg ikke kan skrive noget som f.eks.
dynamiskText = _GET['text'];

i php ville det se således ud:

$dynamiskText = $_GET['text'];

Jeg skal bruge variablen til at sætte en tekst i et dynamisk tekst felt, derfor ønsker jeg at kalde flash/swf filem med følgende:

/test,swf?text=TRYK HER
***********

ER min tankegang forkert, eller har jeg bare ikke lige fundet den rigtige function endnu ?
Avatar billede andersbro Nybegynder
10. december 2006 - 15:08 #1
Hvis du embedder din swf som du skriver nederst:
test.swf?text=TRYK HER
har du med det samme en variabel i roden: _root.text

Du kan så bagefter sætte teksten i et tekstfelt til denne værdi:
tekstfelt.text = _root.text;

Var det det du mente???
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. december 2006 - 15:09 #2
Flash er ikke bygget således op, og arbejder ikke altid lige godt med browsere, men du kan gøre det, at du finder filens url, og splitter den op:

var dynamiskTekst:String = new String(this._url.substr(this._url.lastIndexOf("=")));
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. december 2006 - 15:10 #3
Huh, anders? Ja, okay, det kan egentligt godt være... Jeg gør altid alting på den mest besværlige måde :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
10. december 2006 - 15:12 #4
Den skulle være god nok... :-)
Avatar billede snofru Nybegynder
10. december 2006 - 19:57 #5
Ja det virker med _root.text, men også bare text.
Hvad er forskellen egemtlig?
Avatar billede andersbro Nybegynder
10. december 2006 - 21:15 #6
Flash arbejder i niveauer, hvor _root, eller _level0, henviser til grundniveauet/stage. Et movieclip kan også have en variabel, der hedder text, den tilgår du så ved "movieclipnavn.text". Og i det movieclip kan der så være endnu et movieclip med en text-variabel, dvs. movieclip1.movieclip2.text.
Hvis den kode, du skriver ligger i et movieclip kan du altid pege på en variabel eller funktion i grundniveauet vha. _root eller _level0.

>> anders
Avatar billede snofru Nybegynder
10. december 2006 - 23:48 #7
tak