Avatar billede mads1987 Nybegynder
10. december 2006 - 00:12 Der er 5 kommentarer

Print Iframe

Hej eksperter,
Jeg søger ganske enkelt en funktion som kan printe en iframe når en side loades.
Avatar billede madeindk Nybegynder
10. december 2006 - 01:14 #1
Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Hvordan vil du printe dit indhold i en iframe? Du kan ikke kalde en funktion ude for din iframe der siger "Udskriv alt i denne her iframe", det kan du ikke. Det er en seperat ramme.

Men hvis du nu gør sådan her inde i din iframe:

<body onLoad="window.print();">

Print det her...

</body>

Kan det godt lade sig gøre ;-)
Avatar billede showsource Seniormester
10. december 2006 - 09:30 #2
For at printe, (udskrive), en iframe:
<form>
<input type="button" value="Udskriv" class="submit" onclick="parent.faktura.focus(); window.print(); return false;"></form>

"faktura" er så navnet på ifram'en

Men ved onload?
Det vel sgu være belastende :O)
Avatar billede olebole Juniormester
11. december 2006 - 10:52 #3
<ole>

Njaaahhh ... med window.print() printes hele dokumentet, der indeholder iframe'en - incl. iframe'en. Er det kun iframe'en, der skal printes, må det vel være:
    <input type="button" value="Udskriv" class="submit" onclick="parent.faktura.focus(); parent.faktura.print(); return false;">

Men ved onload?
Det kan sgu være vanskeligt :O)

- hvilket dokuments onload-handler skal være afgørende? Hoved-dokumentets onload-event bliver meget sandsynligt fyret af, før iframe'en er loaded - så mon det er iframe'ens onload-event, der skal være afgørende ... og ja, hamrende belastende vil det da være for brugeren  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede mads1987 Nybegynder
20. december 2006 - 00:40 #4
Jeg siger mange tak for inputs, olebole du må meget gerne svare. Fantastisk, altid velovervejede,brugbare og spændende svar fra din side.
Avatar billede mads1987 Nybegynder
03. juli 2007 - 15:02 #5
olebole?