Avatar billede Cars10 Praktikant
07. december 2006 - 18:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra asp til asp.net

Jeg har besluttet mig for at jeg vil til at programere i asp.net. Jeg har en side som er lavet i asp, hvilken er taget mig 2 år at få lavet da jeg også laver andre ting (siden = CMS system). Hvordan kan jeg nemmest udbygge/omprogrammere min side til asp.net uden at skulle lave det hele om. Der er mange enkelt stående sider som jeg kan programere i asp.net men hvordan få jeg session variables og så videre med over på denne ???
Kan jeg bare omdøbe filerne til aspx og så have blandet kode eller kan jeg gøre noget via include ???

Jeg er stadig nybegynder til asp.net. Hvordan gør jeg ???
Avatar billede kalp Novice
07. december 2006 - 20:10 #1
Du har også et session objekt i .NET

men der kan du ikke skrive <% Session("username")= "navn" %>
men  <% Session["username"]= "navn" %>

men du kan også skrive Session. og benytte dig af en af dens metoder!

Jeg har ikke testet det men tror ikke du kan include en ASP side på en ASP.NET side da den nok vil prøve at kompillere den til ASP.NET..

du kan gøre sådan her istedet..

<iframe scrolling="no" frameborder="0" width="100%" height="1000" src="DinASPSide.asp"></iframe>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2006 - 20:15 #2
Men er det VB.NET du vil bruge, og ikke C# som kalp tager udgangspunkt i, så hedder det stadig

  Session("username")= "navn"

Du skal tænke på en anden struktur: det er ikke længere en samling scripts, men et program, typisk bestående af et passende antal klasser og komponenter. Jeg vil ikke anbefale dig at skrive det om. Start med en god bog om VB.NET, lav en msse eksperimenter efter bogens anvisninger, og når du så ved nok, så går du i gang med din nuværende side.
Avatar billede Cars10 Praktikant
20. juni 2007 - 20:11 #3
lukker