Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 15:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere liniers indhold med smtp.Send(mail)

Hejsa

Jeg bruger lige nu følgende til at sende mail fra mit lille program, men jeg skal bruge flere liniers output i mail, i selve mailen..

Jeg får et output fra et modul, på flere liniers tekst (En masse filnavne og datoer)

Dem ønsker jeg at få sendt som en email.

using System.Net.Mail;

MailMessage mail = new MailMessage();
mail.From = new MailAddress("fra adressen");
mail.To.Add(new MailAddress("til adressen"));
mail.Subject = "Nyeste filer fra de sidste 24 timer";
AlternateView plainView = AlternateView.CreateAlternateViewFromString("This is my plain text content", null, "text/plain");
mail.AlternateViews.Add(plainView);
SmtpClient smtp = new SmtpClient("intern ipadresse");
try
{
    smtp.Send(mail);
}

Og ovenstående virker perfekt.
MEN, den giver mig kun mulig hed at lave 1 lang linies tekst..

Jeg ville gerne kunne indsætte typisk 10 liniers tekst.. Teksten ligger pt i en arraylist, og klar til at blive udlæst...

Any help ? :)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
07. december 2006 - 16:20 #1
Jeg kender ikke AlternateViews, men kan du ikke bare sætte det ind i selve mailen og bruge newline (\n)?

Altså:

mail.Body = "Dette er første linie\n"
mail.Body += "Dette er anden linie\n"
osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2006 - 17:17 #2
evt. \r\n
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 17:21 #3
Cool. Virker jo bare :)
Laver du lige et svar ?
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 17:47 #4
Altså nheilbuth, da han var først fremme, og havde mail.body med istdet :)
Avatar billede nheilbuth Nybegynder
07. december 2006 - 20:17 #5
Takker for point. Du deler bare mellem mig og arne_v hvis du synes!