Avatar billede vante Nybegynder
07. december 2006 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sql "Like" i java

Jeg har bare et lille spørgsmål. Har nu siddet og kogt over det i et par timer. Hvor jeg har følgende der ikke virker i java:

ResultSet rs= s.executeQuery("SELECT COUNT(*) AS antal FROM vare WHERE navn LIKE \'\" + sogNavn + \"%\'\");

Jeg får følgende fejl:
String literal is not properly closed by a double-quote

Det hele virker, hvis jeg bare laver sætningen om til følgnede:

ResultSet rs= s.executeQuery("SELECT COUNT(*) AS antal FROM vare WHERE navn=\""+ sogNavn +"\"");

Men jeg vil gerne have like til at virke da det er en søgefunktion.

Pft
Vante
Avatar billede europe Nybegynder
07. december 2006 - 14:48 #1
Prøv med

ResultSet rs= s.executeQuery(""SELECT COUNT(*) AS antal FROM vare WHERE navn LIKE '" + sogNavn + "%'");
Avatar billede europe Nybegynder
07. december 2006 - 14:50 #2
Er ikke helt sikker på det - men mener selv det skulle være sådan det skal være.

' er behøver ikke at bliver escaped i java
Avatar billede vante Nybegynder
07. december 2006 - 14:54 #3
Den kommer ikke runtime fejl, men den finder ikke det den skal finde.....Jeg har et vare navn der hedder "MENTOS" burde den med den nye streng ikke komme ud hvis jeg søgte på "MENT"??
Avatar billede vante Nybegynder
07. december 2006 - 14:57 #4
Arg har løst det jeg skulle bare lige lægge din kode en lidt flere steder....Din kode virket perfekt tusinde tak...smider du lige et svar så er der nogle point på vej!
Avatar billede europe Nybegynder
07. december 2006 - 15:33 #5
Ja her kommer lige et svar.
Glad for at hjælpe