Avatar billede elland Nybegynder
07. december 2006 - 11:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Time Server

Hverdan får jeg via GP sat alle klienter til at bruge vores DCèr som NTP time server
Avatar billede elland Nybegynder
07. december 2006 - 15:04 #1
Nå så fandt jeg den selv - men jeg videregiver pointene til den der kan fortælle lidt om indstillingerne. Jeg vil lave GP på top niveau, og der er 3 indstilinger der skal tages stilling til. Den første "enable Windows NTP Client" giver sig selv - den næste "configure Windows NTP Client" er der flere muligheder jeg ikke kender til - ved valg af selve NTP serveren er det så ikke fornuftigst at vælge DC masteren? Så bliver der spurgt om en type ? og er det fornuftigt at beholde de andre forudtrykte angivne indstillinger?
Den sidste "Enable Windows NTP Server" er jeg i tvivl om jeg skal enable da policien jo skal dække alle WS.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2006 - 18:35 #2
Dine klienter synkroniserer automatisk med din DC.

"When a Computer Running Windows XP Is a Member of a Domain
In this scenario, Windows Time Service configures itself automatically, using the Windows Time Service that is available on the domain controllers.
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintain/intmgmt/26_xpwts.mspx

Se også dette link:
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/technologies/security/ws03mngd/26_s3wts.mspx
Avatar billede elland Nybegynder
03. september 2010 - 11:59 #3
fandt en anden løsning