Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
06. december 2006 - 21:27 Der er 8 kommentarer

Session_Start() og så nogen gange en blank side

Hej Alle,

Jeg er ved at blive godt knotten over det her lille problem. :-)

Jeg har et webhotel hos Azero som triller php/mysql mm. Jeg har sat et meget lille system op hvor en bruger kan logge ind. Så på alle sider har jeg inluderet en fil som hedder checkuser. Checkuser ser sådan her ud:

<?php
//If session not is set then redirect to the loginpage
if(!isset($_SESSION['username'], $_SESSION['roleid']))
{
    header("Location:login.php");
    exit;
}
?>

Alt virker som det skal men nu kommer det sjove. Når jeg navigere rundt mellem div. sider kan jeg nogen gange opleve at efter et tryk på et link så kommer der bare en blank side istedet for den reelle siden jeg skulle se? Der er ikke rigtigt nogen side som gør det mere hyggpigt end andre den kommer bare lige pludselig frem. Hvordan pokker kan jeg finde frem til den fejl? og kan det være Azero som har for stort load på deres diske så jeg ikke kan få min session sat?

Jj jeg håber at bare en eller anden kan lede mig på det rigtige spor. Jeg har også prøver at slå error_reporting ALL til min jeg får kun NOTICE fejl.

På forhånd tak.
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
06. december 2006 - 21:28 #1
Hov, checkuser ser sådan her ud:

<?php
session_start();

//If session not is set then redirect to the loginpage
if(!isset($_SESSION['username'], $_SESSION['roleid']))
{
    header("Location:login.php");
    exit;
}
?>
Avatar billede mcardle Nybegynder
06. december 2006 - 23:09 #2
session_start(); SKAL være det første du skriver i dine html-dokumenter. Også før <!DOCTYPE> og <HTML>
Avatar billede mcardle Nybegynder
06. december 2006 - 23:17 #3
Et lille råd:

Sæt session_start(); på den side du ser og ikke på en include-side.
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
07. december 2006 - 09:28 #4
Men det sjove er at hvis jeg flytter min kode over på en anden server så oplever jeg ikke problemet? Hvordan kan jeg checke hvad der går galt? :-)
Avatar billede mcardle Nybegynder
07. december 2006 - 11:15 #5
Hmm, det lyder mærkeligt... Det ved jeg ikke... Du er sikker på du har sat din server rigtigt op?
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
07. december 2006 - 14:19 #6
Ja helt vildt underligt....

Min kode ligger hos Azero og den server har jeg ikke adgang til (ud over ftp/mysql mm) og jeg tror det er min session start som på den en eller anden måde ikke altid kan blive sat pga. load. Men spg. er hvordan pokker kan jeg check det?
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
07. december 2006 - 21:59 #7
Hej alle,

Er der slet ikke nogen der har en lille ide til hvordan det her kan løses?

Takker :-)
Avatar billede cypherdenmark Nybegynder
21. december 2006 - 23:58 #8
hmm stadigvæk ikke nogen løsning - ved i hvad det kan være?