Avatar billede trp79 Nybegynder
06. december 2006 - 20:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Struts upload fejler på Resin - javax.servlet.jsp.JspException

Hejsa
Jeg har lavet en meget simpel struts form, hvor der er et text og file element. Altså et forsøg på at lave en uploadform via struts. Det virker fint på tomcat, men når jeg forsøger på resin virker det ikke - og det er lidt surt eftersom det er resin, der benyttes, der hvor jeg har hostet mit domæne.

Nogen, der har et bud på løsning af problemmet?

Fejlen kan ses her:
http://www.ausumnet.dk/StrutsTest/form/upload.jsp
eller nedenfor.

På forhånd tak, mvh
Torben

Fejlen:
500 Servlet Exception
javax.servlet.jsp.JspException: Exception creating bean of class dk.ausumnet.struts.form.UploadForm:
{1}
    at org.apache.struts.taglib.html.FormTag.initFormBean(FormTag.java:563)
    at org.apache.struts.taglib.html.FormTag.doStartTag(FormTag.java:520)
    at _form._upload__jsp._jspService(/StrutsTest/form/upload.jsp:10)
    at com.caucho.jsp.JavaPage.service(JavaPage.java:75)
    at com.caucho.jsp.Page.subservice(Page.java:506)
    at com.caucho.server.http.FilterChainPage.doFilter(FilterChainPage.java:182)
    at com.caucho.server.http.Invocation.service(Invocation.java:315)
    at com.caucho.server.http.CacheInvocation.service(CacheInvocation.java:135)
    at com.caucho.server.http.RunnerRequest.handleRequest(RunnerRequest.java:346)
    at com.caucho.server.http.RunnerRequest.handleConnection(RunnerRequest.java:274)
    at com.caucho.server.TcpConnection.run(TcpConnection.java:139)
    at java.lang.Thread.run(Thread.java:534)

--------------------------------------------------------------------------------
Resin 2.1.16 (built Tue Feb 15 11:12:27 PST 2005)
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 21:09 #1
and you have WEB-INF/classes/dk/ausumnet/struts/form/UploadForm.class or
WEB-INF/lib/something.jar!dk/ausumnet/struts/form/UploadForm.class ?
Avatar billede trp79 Nybegynder
06. december 2006 - 22:12 #2
Yes it is the exactly same war file that I deploy on Resin(win xp) and Tomcat(win xp).
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2006 - 01:54 #3
samme Java version ?
Avatar billede trp79 Nybegynder
07. december 2006 - 09:07 #4
jeps, og det er på samme pc.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 04:47 #5
hmm

den slags er jo ikke humor

Struts ligger på samme måde i Tomcat og Resin ?
Avatar billede trp79 Nybegynder
10. december 2006 - 16:56 #6
Det ligger i war-filen. Det er altså lidt underligt... jeg må lige prøve at bruge et par andre versioner af resin...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. december 2006 - 22:29 #7
du kan evt. debugge lidt med mit classloader debugging script:

<%@ page import="java.net.*" %>
<ul>
<%
    ClassLoader cl = this.getClass().getClassLoader();
    while(cl != null) {
        %>
        <li><%=cl.getClass().getName()%></li>
        <%
        if(cl instanceof URLClassLoader) {
            %>
            <ul>
            <%
            URL[] urls = ((URLClassLoader)cl).getURLs();
            for(int i = 0; i < urls.length; i++) {
                %>
                <li><%=urls[i]%></li>
                <%
            }
            %>
            </ul>
            <%
        }
        cl = cl.getParent();
    }
%>
</ul>
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2007 - 02:55 #8
fik du løst problemet ?
Avatar billede trp79 Nybegynder
31. marts 2007 - 07:37 #9
Hej Arne
Så er jeg endeilg kommet ud af mit "vinterhi". Jeg har ikke fået arbejdet på problemet siden sidst, men nu har min udbyder skiftet til tomcat...

Vil du ikke smide et svar for tålmodighed og hjælpsommelighed....
Avatar billede arne_v Ekspert
01. april 2007 - 04:25 #10
ok