Avatar billede bigbird Nybegynder
06. december 2006 - 16:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Undermapper med Directory.GetFiles ?

Hejsa

Jeg skal have lavet et program, som tjekker dato på en masser filer, inklusiv dem der ligger i undermapper..

Problemet er at der hver dag, bliver oprettet nye undermapper, som indeholder filer.

Directory.GetFiles(@"STIEN") giver mig de filer, som ligger i den direkte mappe, men jeg skal også have de filer som ligger i mapper, hvor jeg ikke kender navnene på (De der bliver oprettet nye hele tiden)

Hvordan kringler jeg den ? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2006 - 01:57 #1
hvis du er på 2.0 så prøv:

Directory.GetFiles(@"C:\", "*.*", SearchOption.AllDirectories)

hvis du er på 1.x bliver du ned til at bruge Directory.GetDirectories og rekursion
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 08:29 #2
Jeg er heldigvis på 2.0 med Visual Studio 2005. Prøver det lige idag, også skriver jeg senere hvis det virker :)
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 08:43 #3
Det virkede jo bare :)
Laver du lige et svar Arne ? :)

Jeg er vant til at arbejde med Visual Studio i forbindelse med ASP, men ikke med console programmering :(

Nu skal jeg blot have SmtpMail.Send til at virke, således at jeg kan få sendt en email afsted med filerne, så det kan ses at det HAR kørt korrekt.
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 09:08 #4
Så er smtpMail.Send også på plads :)
Den var blevet afløst af smtp.Send :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. december 2006 - 12:58 #5
svar
Avatar billede bigbird Nybegynder
07. december 2006 - 15:35 #6
Mange tak Arne :)