Avatar billede jesperwerge Nybegynder
06. december 2006 - 15:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Funktion IDENT_CURRENT

Hej

jeg benytter en SQL funktion IDENT_CURRENT() mod en SQL 2000 server. Denne funktion skal returnere den netop oprettede ID tilbage til mig. dette virker godt, når jeg ikke skal kalde mange i træk, men når jeg rammer ca. 320 kald giver den en "Function sequence error" og fejler på de resterende request.

er der nogen som har oplevet dette proeblem før eller har en ide til hvordan man kan komme uden om dette, eller om der skulle være nogle opsætninger på SQL serveren som skal ændres?

med venlig hilsen

/Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
06. december 2006 - 20:47 #1
du er klar over at IDENT_CURRENT('xxxx') returnerer den sidste genererede id for
alle brugere mens SCOPE_IDENTITY() returnerer den sidste genererede id for
nuvaerende bruger ?

jeg vil vaere noget overrasket over hvis det er det foerste du er interesseret i !
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
06. december 2006 - 22:45 #2
Hej arne_v

jeg tror du har ret, såfremt der er flere brugere der samtidig lavet et kald mod samme tabel, i mit mindre test senarie er dette ikke tilfældet og det er altid samme bruger som vil lave kaldet, derfor vil jeg altid få det korrekte og forventede resultat tilbage, er min teori :)
jeg har forsøgt at bruge SCOPE_IDENTITY() men synes ikke at der virker, jeg får intet svar.

skal statementet se anderledes ud end: SELECT SCOPE_IDENTITY() skal der refereres til et bestemt tabel eller felt måske et FROM <tabelnavn>??

NOTE:
Da det er en SQL 2000 SP1 version jeg kører i mod, tror jeg at der også er en bug, og håber at jeg kan lægge SP4 på SQL serveren og derved ikke løbe ind i dette lidt underlige issue, men jeg ved det ikke
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
14. december 2006 - 18:08 #3
hej arne_v

smider du lige et svar, nu du er den eneste som har svaret :)

/Jesper
Avatar billede arne_v Ekspert
14. december 2006 - 18:31 #4
jeg har jo ikke loest noget

saa jeg synes at du selv skal ligge et svar og reclaime point
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
14. december 2006 - 18:36 #5
tak :)