Avatar billede webudvikleren Nybegynder
06. december 2006 - 14:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde width og height på en div

Hejsa - jeg sidder her, og har lige lavet et design i <div>'s.
Problemet er, jeg skal have en skygge i højre side, og den har jeg placeret ordenligt.

Jeg vil så gerne have skyggens div, til at få samme højde som (div:"InContent" + div:"Top") - hvordan gøres dette?

Jeg har prøvet at lave noget i stil med at køre en javascript-kode nederst:

<script type="text/javascript">
function FindHeight ()
{
    var hoejde = document.getElementById('Content').style.width;
    document.getElementById('Shadow').style.height = hoejde + "px";
}
</script>

-- også nederst på siden (under alle divs)
<script type="text/javascript"> FindHeight(); </script>

-- Men det fungere ikke? - Hvad gør jeg galt der?

Jeg får bare en tom alert :(

Mvh,
Jesper
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
06. december 2006 - 14:36 #1
style.width skal lige ændres til style.height - men det giver jo alligevel det samme.

Prøver jeg alert(hoejde) får jeg bare en tom alert!
Avatar billede grunken Nybegynder
06. december 2006 - 15:21 #2
offsetHeight & offsetWidth burde give dig det ønskede resultat :-)

Altså ex.

document.getElementById('Content').offsetWidth
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
06. december 2006 - 15:25 #3
Mange tak - brugte;
function FindHeight()
{
        document.getElementById('Shadow').style.height = (document.getElementById('Top').offsetHeight + document.getElementById('InContent').offsetHeight) + "px";
}

Smid svar :)
Avatar billede grunken Nybegynder
08. december 2006 - 12:30 #4
Upz - kommer her :-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. december 2006 - 12:33 #5
<ole>

Pas på med at bruge identifier'en 'top', der jo er reserveret i JavaScript  ;o)

/mvh
</bole>